Przewodnik dla początkujących w marketingu SMS-owym
Usługa krótkich wiadomości, powszechnie znana jako "SMS", to zupełnie nowy kanał marketingowy, który jest dosłownie na skraju eksplozji.
Jego popularność wynika po części z imponujących wskaźników zaangażowania, zwrotu z inwestycji oraz preferencji konsumentów. W przeciwieństwie do e-mail marketingu, SMS pozwala markom na dostęp do konsumentów w zupełnie inny sposób, pomijając tradycyjną skrzynkę odbiorczą i kierując się bezpośrednio do ich najbardziej osobistych wiadomości, tekstów.
Nie jest tajemnicą, że CAC (Cost of Acquisition) stale rośnie na przestrzeni lat, wskaźniki zaangażowania poczty elektronicznej osiągnęły nieco wyższy poziom, a organiczne publikowanie w mediach społecznościowych staje się coraz trudniejsze do zrealizowania przy stałych zmianach algorytmicznych w sieciach społecznościowych. Wszystkie te zmiany wiązały ręce kupców - przynajmniej do czasu, gdy na scenę weszły SMS-y.
Ale z zupełnie nowym kanałem marketingowym przychodzi dużo niepewności i pytań.
W tym dogłębnym przewodniku po SMS marketingu, przedstawię Ci wszechstronny przegląd wszystkiego, czego potrzebujesz, aby zacząć od marketingu SMS-owego, w tym:
Przegląd podstaw SMS-ów
Najlepsze praktyki na początek
Jak mierzyć wyniki i rozumieć kluczowe metryki?
Przegląd wiadomości SMS
Zastanawiając się, gdzie zacząć od SMS-ów, ważne jest, aby zastanowić się, jak to pasuje do Twojej strategii marketingu wielokanałowego.
Ze względu na niewiarygodnie osobisty charakter SMS-ów, mądrze jest przyjąć bardzo przemyślane i strategiczne podejście, lub jak to lubię mówić, nastawienie oparte na empatii. W praktyce oznacza to skupienie się na segmentacji kampanii i automatyzacji, aby naprawdę wysłać właściwą wiadomość we właściwym czasie do właściwej osoby.
Podczas gdy raz lub dwa razy w tygodniu możesz wysłać wiadomość SMS na całą swoją listę e-mail, chcesz zadać sobie pytanie, czy coś jest rzeczywiście warte tygodniowej wiadomości dla abonenta lub zaryzykować dużą liczbę wypisań. Lekcja jest taka, że im więcej jesteś w stanie wykorzystać istniejące dane, aby wiadomość była odpowiednia i spersonalizowana, tym lepiej.
Różnica między SMS-ami a MMS-ami
Ważne jest, aby przyznać, że nie wszystkie SMS-y są SMS-ami.
SMS to 160 znakowa wiadomość, która jest wysyłana na telefon komórkowy. Jeśli marka wyśle wiadomość, która przekroczy tę liczbę znaków, wiadomości zostaną podzielone na oddzielne wiadomości i wysłane zgodnie z nimi.
Wiadomości w ramach kampanii marketingowej SMS
Wiadomość SMS o opuszczonym wozie z Super Coffee
MMS oznacza "usługę wiadomości multimedialnych", która może zawierać do 1600 znaków i jak sama nazwa wskazuje, może zawierać dołączone nośniki, takie jak zdjęcie, wideo lub PDF.
Kampania marketingowa MMS
Komunikat kampanii MMS z Oars & Alps
Poza ograniczeniami charakteru i możliwością włączenia mediów, wiadomości te działają w różnych sieciach, przy czym sieci MMS czasami mają przerwy w pracy w godzinach szczytu, np. w Czarnym Piątku, ze względu na zwiększoną głośność. Wynika to z ograniczeń dotyczących operatorów.
W momencie publikacji, SMS-y mogą być wysyłane w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, podczas gdy MMS-y są obecnie dostępne tylko w USA i Kanadzie. Koszty związane z wysłaniem każdej wiadomości zazwyczaj są również różne, przy czym marketing MMS jest znacznie droższy niż SMS. W kontekście niniejszego przewodnika, "SMS" obejmuje zarówno wiadomości SMS, jak i MMS.
Krótkie kody a długie kody
Podczas wysyłania SMS-ów istnieją dwa różne rodzaje numerów, z których mogą być wysyłane te wiadomości.
Pierwszy to tak zwany długi kod. Długie kody (na przykład (675) 857-2233) były początkowo budowane do przesyłania wiadomości transakcyjnych (think Uber) i peer-to-peer (powiadomienia). Wiadomości te dobrze sprawdzają się przy wysyłaniu wiadomości o małej objętości.
Wiadomości SMS Marketingowe
Długa wiadomość kodowa z aplikacji do dostarczania żywności, Kawior
Krótkie kody (na przykład 87432) są tym, co zwykle widać w wiadomościach marketingowych. Są one budowane dla wiadomości marketingowych, które zostały wyznaczone przez operatorów sieci, aby wytrzymać duży ruch.
W odróżnieniu od poczty elektronicznej, gdy przewoźnik wyznaczył krótki kod, nie ma okresu na rozgrzewkę, jak w przypadku IP. Wadą krótkich kodów jest to, że kosztują one więcej do wynajęcia, zazwyczaj 1000-$2000 dolarów miesięcznie. Niektóre narzędzia marketingu SMS, jednak nie pokrywają tego kosztu w ich rozliczeniach.
W ramach krótkich kodów znajdują się tzw. wspólne krótkie kody i dedykowane krótkie kody.
Wspólne, krótkie kody, jak sama nazwa wskazuje, mają wiele firm używać tej samej liczby. Na przykład, możesz otrzymać powiadomienie od UPS o nadejściu paczki, a także ostrzeżenie od JetBlue o zbliżającym się opóźnieniu lotu z tego samego udostępnionego krótkiego kodu. Współdzielone krótkie kody są stopniowo wycofywane przez przewoźników sieciowych.
Dedykowane krótkie kody zostały określone dla konkretnego celu, np. marketingu w handlu elektronicznym.
Zrozumienie SMS Zgodność
Chociaż przestrzeganie przepisów nigdy nie było szczególnie gorącym tematem w marketingu e-commerce, zrozumienie tego jest absolutnie niezbędne.
Jeśli obsługiwałeś swój program pocztowy, prawdopodobnie znasz GDPR (General Data Protection Regulation). SMS marketing ma zupełnie inny zestaw przepisów, które muszą być znane markom.
W Stanach Zjednoczonych istnieją dwa różne rodzaje przepisów, o których będziesz chciał pamiętać.
Pierwszą z nich jest strona prawna, którą jest ustawa o ochronie konsumentów w telefonii z 1991 r. (znana również jako TCPA). TCPA jest ustawą uchwaloną przez Kongres, która może nakładać wysokie grzywny (do 500 dolarów za wiadomość) za naruszenia i coraz częściej jest przedmiotem pozwów zbiorowych.
Drugą ważną kwestią, o której należy pamiętać, jest Stowarzyszenie Branży Telekomunikacji Komórkowej (CTIA), które jest stowarzyszeniem branżowym prowadzonym przez operatorów bezprzewodowych i posiada wytyczne dotyczące korzystania z ich sieci. Marki mogą być blokowane przez operatorów, jeśli naruszają oni te wytyczne.
Mógłbym napisać cały artykuł wyłącznie na temat zrozumienia zgodności z SMS-ami, ale ponieważ nie jestem prawnikiem i nie zamierzam udzielać żadnych porad prawnych, najlepszym sposobem postępowania jest zapoznanie się z wytycznymi TCPA i CTIA.
W związku z tym jedną z najważniejszych rzeczy, które należy zauważyć, jest to, że każdy kraj ma swoje własne przepisy, więc marki powinny zwracać uwagę na lokalne prawodawstwo i przestrzegać go. W razie wątpliwości, przestrzeganie TCPA i CTIA jest najlepszą praktyką bez względu na lokalizację, ponieważ jest ono najbardziej rygorystyczne na świecie.
Komentarze (0)