Post

Czy bezpłatna wysyłka zwiększa sprzedaż?

Kupujący uwielbiają widzieć te dwa słowa na temat sklepu internetowego i jego produktów. Jest to dla nich zachęta do zakończenia trwającego procesu zakupu. Szaleją z podniecenia, wiedząc, że mają o jedną rzecz mniej do zapłacenia.

Ale czy bezpłatna wysyłka jest dobra dla Twojego biznesu e-commerce? Czy jest ona opłacalna i czy zwiększa Twoją sprzedaż?

Odpowiedzi na oba pytania zależą od kilku czynników. Tutaj, patrzymy:

  • Co wiąże się z oferowaniem bezpłatnej wysyłki.
  • Jak zwiększyć z niej sprzedaż.
  • Jak za nią zapłacić.
  • Kiedy ją zaoferować.
  • Czy lepiej jest oferować bezpłatną wysyłkę?

Darmowa wysyłka to metoda marketingowa stosowana w celu wyeliminowania opłat za wysyłkę zatwierdzonych zakupów. To jej najprostsza definicja.

Istnieją jednak różne rodzaje zmian, które należy rozważyć, w tym bezpłatną wysyłkę:

  • Bez ograniczeń i bez konieczności posiadania kwalifikacji.
  • Po osiągnięciu minimalnego progu ilościowego.
  • Tylko dla członków klubu lub społeczności.
  • Dla konkretnych produktów.
  • Promocje w określonym czasie.
  • Wysyłane bezpośrednio do sklepu z cegłami i zaprawą murarską.
  • I wiele innych kombinacji, o których mogą pomyśleć profesjonaliści e-commerce.

Ta metoda eHandlu jest stosowana ze względu na korzyści psychologiczne, jakie przynosi klientom.

W ramach naszej własnej społeczności e-commerce Fuel często prowadzimy rozmowy na temat zalet oferowania bezpłatnych zachęt dla klientów. Oto pytanie z forum:

Po przejściu do nowego koszyka w tym roku (Bigcommerce z Prostores), widzę teraz nowe informacje statystyczne, a "porzucony koszyk", który martwi mnie o 85% (jest o 15-25% wyższy niż w badaniach, które widziałem). Rozważam "darmową wysyłkę" (tzn. wliczenie kosztów wysyłki do ceny sprzedaży), aby to złagodzić.

Statystycznie, moje koszty wysyłki wynoszą 18,25% ceny, którą klient płaci za drzwi. Tak więc powiedzmy, że prosty wzrost ceny o 20% na wszystko pozwoli mi zaoferować "bezpłatną wysyłkę na cały świat". To będzie prawdopodobnie dobrodziejstwem dla moich międzynarodowych nabywców, ponieważ moje nieporęczne widżety są drogie w wysyłce i nie widząc, że koszt może pomóc. Brzmi jak ciekawy i prosty eksperyment, ale chciałbym wiedzieć, jakie to doświadczenie było dla ludzi na tym forum, którzy próbowali tego.

I pierwsza odpowiedź w rozmowie na forum od wieloletniego członka:

Oferujemy bezpłatną wysyłkę w kraju i za darmo z minimalnym zamówieniem na zamówienie międzynarodowe. Nasze produkty są małe i lekkie, a my wysyłamy USPS FCM dla 97% naszych zamówień. Darmowa wysyłka dla nas było nie-mózgowiec, gdy zdaliśmy sobie sprawę, że możemy wysłać średnie zamówienie na 1,93 dolarów + torba wyściełana.

Jako mała marka w wielomiliardowym sektorze, musimy usunąć każdą przeszkodę w konwersji... darmowa wysyłka, darmowe zwroty, polityka zwrotów bez pytań, itp... Nie mogę powiedzieć, że nasza sprzedaż wzrosła wraz z darmową wysyłką. Nie mogę powiedzieć, że nasza sprzedaż wzrosła wraz z darmową wysyłką. Mogę wam powiedzieć, że gdybyśmy tego nie oferowali, to bylibyśmy z dala od biznesu, ponieważ wszyscy nasi konkurenci to oferują... więc aby być konkurencyjnym, musiałem po prostu wymyślić, jak zrobić to taniej. USPS FCM.

Aby uzyskać dostęp do pełnej rozmowy między członkami, zaloguj się lub dowiedz się więcej i złóż wniosek o członkostwo.

Aby bezpłatna wysyłka była skuteczna, musi być stosowana we właściwym punkcie cyklu zakupowego. Każdy kupujący, który odwiedza sklep internetowy, znajduje się w jednym z tych punktów:

Uświadomienie sobie: wiedząc, że muszą one wypełnić emocje lub potrzebę poprzez dokonanie zakupu.
Zainteresowanie: zobaczenie, jak twój produkt spełnia ich potrzeby.
Wiedza: dowiedzieć się więcej o korzyściach i cechach Twojego produktu.
Decyzja: wybierają swój ulubiony produkt, aby wypełnić swoje potrzeby po porównaniu kilku opcji.
Kupno: sfinalizowanie zakupu i stanie się klientem powrotnym.
diagram wysyłkowy

Piąty punkt w cyklu, "Kupuj", to punkt, w którym technika bezpłatnej wysyłki wnosi wartość dodaną dla klienta. Po podjęciu decyzji o zakupie, można usunąć myśl o ryzyku, używając terminu "bezpłatna". Ale jeśli nie są oni w tym momencie i nie są jeszcze w pełni przekonani do Twojego produktu, darmowa wysyłka niewiele pomoże ich przekonać. Oto dlaczego:

Jeśli potencjalny klient jest na etapie realizacji, wciąż zastanawia się, jakie są jego potrzeby. Darmowa wysyłka nie podnieci ich, jeśli nawet nie wiedzą, czy zrobić zakupy, czy nie.
Jeśli są na etapie zainteresowania lub wiedzy, nadal oceniają swoje opcje. Nie kupią czegoś, czego nie są pewni tylko dlatego, że posiada darmową wysyłkę. To byłoby nieostrożne.
Jeśli są na etapie podejmowania decyzji, mogą zdecydować się na zakup najlepszego produktu w danym momencie, bez względu na darmową wysyłkę. To zwiększy ich wiarę w ich wybór. Dowiedzenie się, że bezpłatna wysyłka jest oferowana, jest jeszcze jednym dodatkowym bonusem, który sprawia, że czują się dobrze.
Klienci mogą być zmuszeni do przejścia przez każdy etap cyklu i być w nastroju do zakupów. I nie ma lepszej pory roku, aby znaleźć ducha zakupów niż w okresie wakacyjnym.

Statystyki wspierające bezpłatną wysyłkę
Kupujący uwielbiają darmową wysyłkę i jest to coś więcej niż tylko założenie. Jest to fakt poparty badaniami różnych organizacji.

Wielu sprzedawców oferuje bezpłatną wysyłkę, ponieważ klienci mówią, że tego chcą. W rzeczywistości 73% kupujących w Internecie twierdzi, że bezpłatna wysyłka jest tym, co chcą zobaczyć przy kasie". - FedEx

Kupujący online preferują najtańszą opcję wysyłki 2/3 czasu. (Get Elastic)
60% kupujących porzuca swój wózek z powodu dodatkowych kosztów, w tym kosztów wysyłki. (Wózek 3D)
9 na 10 kupujących jest zmotywowanych do robienia zakupów online, gdy oferowana jest bezpłatna wysyłka. (Ziemia marketingowa)
Darmowe oferty wysyłkowe, które oszczędzają klientom $ 6,99 apelują do kupujących więcej niż $ 10 zniżki na produkty. Nawet jeśli zaoszczędzić więcej z rabatem. (David Bell)
Gdy zaoferowano próg bezpłatnej wysyłki, np. "bezpłatna wysyłka przy zamówieniach powyżej 75 USD" zamówienia wzrosły o 90%. (Red Door)
58% klientów e-commerce dodaje produkty do koszyka, aby zakwalifikować się do bezpłatnej wysyłki. (ComScore i UPS)
83% kupujących może chętnie poczekać dodatkowe 2 dni na dostawę, jeśli wysyłka jest bezpłatna. (ComScore i UPS)
"Nieakceptowalne koszty wysyłki" to główny powód, dla którego konwersja zakupów online znacznie spada. (Rejoiner)
75% kupujących oczekuje, że dostawa będzie bezpłatna nawet przy zamówieniach o wartości poniżej 50 USD. (NRF)
65% kupujących sprawdza progi bezpłatnej wysyłki przed dodaniem towaru do koszyka. (NRF)
Darmowa wysyłka może pomóc Ci odnieść sukces w handlu elektronicznym, ale nie powinna być to jedyna technika, której używasz. Możesz nauczyć się nowych ram, sprawdzonej taktyki i pomysłów, gdy jesteś częścią społeczności. 

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz