Post

Jak sprzedawać zdjęcia i sztukę online

Tradycyjnie, fotografowie i artyści sprzedają swoje prace za pośrednictwem galerii i sklepów artystycznych. Podczas gdy te kanały sprzedaży wciąż się rozwijają, jeśli jesteś artystą lub fotografem, możesz rozważyć sprzedaż dzieł sztuki online. W końcu, wycięcie pośredników nigdy nie było łatwiejsze - plus, sprzedawanie swojej sztuki online poszerzy twój zasięg do światowej publiczności i będziesz miał pełną kontrolę nad tym, co sprzedajesz i ile za wygraną!

Jeśli jako pierwszy jesteś artystą, a jako drugi biznesmenem, może to wydawać się zniechęcającą perspektywą. Ale dziś sprzedaż sztuki za pośrednictwem sklepów internetowych i mediów społecznościowych jest coraz bardziej opłacalnym sposobem na to, aby niezależni artyści mogli zdobyć pracę przed ludźmi, którzy ją doceniają.

Jeśli nie wiesz, jak sprzedawać zdjęcia online lub jak sprzedawać sztukę online, zamierzamy usprawnić proces w tym artykule i podzielić dokładnie to, co musisz zrobić, aby rozpocząć marketing i sprzedaż swojej sztuki i fotografii online.

Zanurkujmy!

Jak sprzedawać zdjęcia online: Stwórz świetną stronę internetową
Jak stworzyć stronę internetową do sprzedaży fotografii?

Pamiętaj, że świetnie wyglądająca strona prezentująca Twoje prace nie różni się niczym od ścian galerii i okien prezentujących Twoją sztukę.

Najlepszą opcją do założenia strony internetowej do sprzedaży swojej sztuki online jest skorzystanie z platformy e-commerce, takiej jak Shopify. Takie rozwiązanie pozwala na założenie sklepu internetowego w kilka kliknięć, dzięki czemu nie musisz poświęcać zbyt wiele czasu na techniczną stronę i możesz od razu sprzedać swoją sztukę.

W Shopify znajdziesz wiele łatwych w użyciu motywów stron internetowych, które pomogą Ci zaprojektować piękną, cyfrową witrynę sklepową. (Polecamy użycie motywu Shopify z białym tłem - trochę jak ściana galerii - w ten sposób Twoja sztuka może mówić sama za siebie!) Szablony te są bardzo łatwe do dostosowania, więc możesz dopasować swoją stronę do treści swojego serca, bez konieczności stosowania żadnych umiejętności kodowania.

Ogólnie rzecz biorąc, Shopify został stworzony z myślą o nietechnicznych właścicielach firm internetowych, więc z natury rzeczy jest zaprojektowany tak, aby był łatwy w użyciu. Nie musisz wiedzieć jak zakodować lub jak zrobić stronę internetową - Shopify stworzył wszystkie elementy, więc wystarczy, że dostosujesz je do swoich potrzeb, aby ożywić swój idealny sklep internetowy.

Ceny w sklepach zaczynają się już od 29 dolarów/miesiąc, a można spróbować za darmo przez 30 dni. Najbardziej znaczącą zaletą Shopify jest to, że zapewnia wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedać i sprzedać swoje dzieło w jednym miejscu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Shopify i co może zrobić, aby pomóc Ci zbudować i prowadzić lepszy biznes online, sprawdź naszą recenzję Shopify.

SPRZEDAŻ ZDJĘĆ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Możesz również sprzedawać swoje prace bezpośrednio na swoich profilach w mediach społecznościowych lub na portalach społecznościowych poprzez wybraną przez siebie platformę e-commerce. Jeśli Shopify jest wybraną przez Ciebie platformą ecommerce, możesz połączyć swój sklep internetowy z własnym Facebook Shopem lub Instagram Shopem w kilka kliknięć. To sprawia, że sprzedaż w mediach społecznościowych jest bardzo łatwa, a jednocześnie jest połączona z Twoim głównym sklepem internetowym.

Pamiętaj, że nie musisz lubić mediów społecznościowych. Musisz tylko wiedzieć, jak wykorzystać je na swoją korzyść, aby Twoje dzieło było łatwiejsze do odkrycia, co pozwoli Ci na zwiększenie sprzedaży.

Jak sprzedawać zdjęcia i sztukę online: Sprzedaż Oryginałów a reprodukcje
Jak sprzedawać dzieła sztuki online

Niezależnie od tego, czy jesteś malarzem, fotografem, czy innym artystą, możesz mieć silne poglądy na temat sprzedaży oryginałów, reprodukcji lub limitowanych edycji odbitek swoich prac.

Mając to na uwadze, jest kilka rzeczy, które należy rozważyć, myśląc o tym, które dzieła sztuki chcesz sprzedać online:

  • Chcesz sprzedawać oryginalne kawałki, odbitki, czy oba? W zależności od tego, na czym się zdecydujesz, będą musiały być odpowiednio wycenione.
  • Chcesz sprzedawać oprawione/nieoprawione prace?
  • Czy przyjmiesz prowizję?
  • Czy będziesz drukować swoje prace na takich rzeczach jak koszulki, etui na telefon, okładki poduszek, karty, torby na śmieci, podkładki itp.
  • Czy chcesz, aby inne firmy internetowe również sprzedawały Twoją pracę?
  • Czy będziesz współpracował z innymi artystami?
  • Czy będziesz sprzedawał swoje prace również w wersji cyfrowej?

Możesz oczywiście zmieniać rzeczy i sprzedawać mieszankę różnych rzeczy w miarę upływu czasu, ale mądrze jest mieć jakiś plan gry, co do tego, jaka będzie twoja główna kolekcja, aby konsumenci wiedzieli, czego mogą od ciebie oczekiwać.