Post

Nikogo nie obchodzi twój biznes

Jest to pierwszy z serii wpisów na temat marketingu e-commerce i SEO.

Jest tak wiele do nauczenia się, jeśli chodzi o skuteczny marketing nowego biznesu, to może być zawrotny. Musisz myśleć o taktyce SEO na stronie, budowanie linków, pay-per-click reklamy, pisanie artykułów, media społecznościowe, księgowanie gości i więcej.

Ale jeśli uda Ci się wcześnie opanować jedną z kluczowych koncepcji, to bardziej niż cokolwiek innego będzie ona sprzyjać działaniom marketingowym i SEO. Koncepcja ta polega na tym, że nikogo nie obchodzi Twój biznes.  


Ouch. Całkiem ostre, prawda? Niestety, taka jest prawda. Pewnie, twoja rodzina i przyjaciele mogą być zainteresowani, ale reszta świata - szczególnie ci, do których próbujesz dotrzeć - po prostu nie przejmują się twoim nowym przedsięwzięciem.

Dlatego losowe wysyłanie e-maili z prośbą o linki lub umieszczanie reklam na forum nigdy nie jest skuteczne. Jeśli cokolwiek, to irytuje ludzi i zarabia na swojej działalności słabą reputację jako spammy.

 

Zidentyfikuj, jak możesz pomóc ludziom
Ludzie dbają o siebie i swoje własne cele. A właściciele stron internetowych - ludzie, których pomoc w marketingu chcesz pozyskać - dbają o siebie i swoich odbiorców. Więc zawsze trzeba dostosować swoje wysiłki marketingowe do ich pragnień, potrzeb i pragnień.

Możesz to zrobić przez:

Napisanie przewodnika dla kupujących, który pomoże ich gościom
Autoryzacja stanowiska dla gości, które daje im przerwę od pisania
Przekazanie produktu, którego potrzebują lub chcą dokonać przeglądu
Nawet przeformułowanie boisk marketingowych, aby skupić się na celach drugiej osoby, może mieć dramatyczny wzrost reakcji, które otrzymasz. Zakładając, że prowadzisz bloga o psach, na który temat byłbyś bardziej skłonny odpowiedzieć?

"Proszę o ogłoszenie mojego nowego produktu do szkolenia psów".
- lub -
"Chciałbym pomóc poprawić relacje czytelników z ich psami".

Kiedy znajdziesz sposób, by pomóc innym, zazwyczaj też na tym skorzystasz. Często odbywa się to poprzez linki wskazujące na Twoją stronę, co pomaga w ruchu i rankingach wyszukiwarek. Ale nawet jeśli tego nie zrobisz, rozwijasz i pogłębiasz swoją relację. A gdy już ludzie wiedzą i lubią cię, są znacznie bardziej chętni do pomocy w przyszłości.

 

Skup się na dawaniu najpierw
Kiedy uczynisz pomaganie innym centralnym punktem swojego marketingu, będziesz zaskoczony wzrostem i trakcją, której doświadczasz. Kiedy założyłem ten blog, spędziłem dwa solidne tygodnie pisząc mój eBook na eHandlu.  Prawdopodobnie mogłem go sprzedać, ale postanowiłem oddać go za darmo.

Dlaczego? Ponieważ wiedziałem, że jeśli wyprodukuję coś wartościowego, co będzie pomocne dla innych, to będzie się to opłacało w dużym stopniu pod względem ekspozycji i marketingu. Bez tego nie byłbym w stanie przyjąć ponad 1600 abonentów, nawiązać wielu cennych kontaktów i wygenerować ponad 17 000 wizyt w ciągu zaledwie czterech miesięcy.

Jeśli potrafisz konsekwentnie identyfikować możliwości pomocy innym i ich odbiorcom, nie będziesz miał problemów z marketingiem swojego sklepu internetowego. A wraz z późniejszym zalewem ruchu i sprzedaży, prawdopodobnie nawet zapomnisz, że większość ludzi nie dbała o to w pierwszej kolejności.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz