Jak wymyślić nazwę firmy
Nawet jeśli może się to wydawać najprostszą rzeczą do zrobienia, podjęcie decyzji o nazwie firmy lub marki może być trudne. Niektórzy właściciele firm mają to szczęście, że są absolutnie pewni swojego wyboru, jednak nierzadko zdarza się, że inni zmagają się z zadaniem wymyślenia prawdziwie unikalnej nazwy biznesowej, która obejmowałaby etos ich marki.
Jedną z rzeczy, które należy od razu zrozumieć jest to, że wymyślenie nazwy firmy jest konieczne i nie powinno być pochopną decyzją, nawet wspaniała nazwa nie zrobi nic dla Twojej firmy, jeśli istnieją poważne wady Twojego produktu lub usługi, Twoich codziennych działań lub nawet obsługi klienta. Wiedz, że świetna nazwa nie sprawi, że Twój biznes zostanie całkowicie zniszczony lub zerwany, ale może wywrzeć wpływ, więc chcesz mieć pewność, że będzie on pozytywny.
Zadanie takie jak wymyślenie nazwy może początkowo wydawać się banalne, może nawet łatwe dla osoby rozpoczynającej nowy biznes, ale w rzeczywistości wymaga nieco więcej czasu, skupienia i wysiłku. Wielką analogią jest tu porównanie nazwy firmy z kamieniem węgielnym budynku. Wszyscy wiedzą, że fundament decyduje o tym, jak zbudowana jest reszta budynku. Fundament zaczyna się od położenia kamienia węgielnego, po czym następuje wyrównanie pozostałej części konstrukcji fundamentu. Najmniejszy błąd w położeniu kamienia węgielnego może odbijać i wzmacniać niewspółosiowość reszty budynku. Zawsze będzie się wydawać, że jest on tylko trochę przesunięty, a rzeczy po prostu nie układają się tak, jak powinny. To samo dotyczy twojej nazwy firmy. Wszystko od uzyskania prawej - i miejmy nadzieję, dostępne - nazwa domeny dla Twojej firmy, znalezienie inwestorów, które łączą się z marką, tworzenie kampanii marketingowych, aby pomóc zwiększyć sprzedaż, a nawet uzyskanie odpowiednich słów kluczowych dla SEO i strategii reklamowych - to wszystko może być związane z posiadaniem prawej i potężnej marki.
Nazwa Twojej firmy jest jedną z niewielu stałych, które będą najbardziej użyteczne i długowieczne niż jakakolwiek inna inwestycja, którą robisz dla swojej firmy. Sztuczka polega na tym, aby zrobić to dobrze w pierwszej kolejności, ponieważ słaby wybór nazwy firmy może potencjalnie ograniczyć lub nawet negatywnie wpłynąć na Twoją firmę. Przywiązanie się do nazwy firmy może być zniechęcające, jednak właściwy wybór może być kluczem do Twojego sukcesu.
Jest to obszerny przewodnik, który przeprowadzi Cię przez kolejne etapy tworzenia wspaniałej nazwy biznesowej - pozwoli poznać podstawy potężnej nazwy biznesowej, popularne style nazw, kroki związane z tworzeniem nazwy dla własnej firmy, porady branżowe i narzędzia internetowe, które pomogą Ci stworzyć właściwą nazwę biznesową, a także wiele innych wspaniałych wskazówek.
Spis treści
Co to za wielka nazwa biznesowa?
Co czyni nazwę wielkim biznesem?
ORIGINALIZACJA
Niedawny przypadek naruszenia międzynarodowego znaku towarowego, dotyczący małej południowokoreańskiej restauracji smażonego kurczaka i renomowanego projektanta mody Louisa Vuittona, odzwierciedla, dlaczego nie bycie oryginalnym może kosztować Twój biznes - dużo czasu. Restauracja została pozwana o nazwę "Louis Vuitton Dak" i podobieństwo ich logo do marek mody. Ostatecznie sąd faworyzował projektanta Louisa Vuittona, a restauracja została ukarana dodatkową grzywną w wysokości 14,5 mln dolarów za nieprzestrzeganie przepisów, gdy po wydaniu pierwszego wyroku zmieniono nazwę na "Louisvui Tondak".
Kopiowanie innej marki jest uważane nie tylko za tani chwyt, ale również za nieoryginalne, co może mieć negatywny wpływ na Twoją działalność - nawet jeśli marka, którą próbujesz skopiować "lub czerpać inspirację z" nie pochodzi z tej samej branży. Jeśli nie zostaniesz wciągnięty do sądu za naruszenie praw autorskich lub znaków towarowych, zarabianie pieniędzy lub piggyback na sukces innej marki może być nadal potencjalnie katastrofalne, jeśli ta druga marka wyląduje w koszmarze PR.
FOCUS
Tak, być może kiedyś będziesz marzył i planował dominację w świecie, a tym samym naturalnie przyciągnie Cię nazwa firmy z takimi znacznikami jak "globalny" lub "przedsiębiorczy" w nim - i choć to wspaniałe mieć wielkie aspiracje, nie zapominaj, że Twoi klienci szukają specjalistów w Twojej niszy i mogą być odkładani przez takie znaczniki. W miarę jak Twoja firma skaluje się, zawsze możesz zmienić nazwę, jednak jeśli chodzi o firmy e-commerce, które są bardzo skoncentrowane na jednym obszarze i mają nazwę, która sugeruje to samo, są one najbardziej prawdopodobne, aby odnieść sukces. Tak więc, skup się na tym, co chcesz, aby nazwa Twojej firmy odzwierciedlała i niech to będzie jednym z Twoich głównych czynników decydujących o podjęciu decyzji.
BRAK OGRANICZEŃ
Po odwróconej stronie, choć idealne może być zawężenie uwagi na jeden aspekt przy podejmowaniu decyzji o nazwie firmy, to jednak należy unikać ograniczania działalności poprzez określanie jej lokalizacji. Nawet jeśli Twoja firma obsługuje wyłącznie określony obszar i działa na lokalnym rynku, umieszczenie nazwy miasta lub miejscowości w nazwie firmy może ograniczyć Twoje przyszłe możliwości, a także może utrudnić Ci wyróżnianie się w bagnie podobnych "lokalnych" nazw. Mimo że planujesz pozostać mały i zaspokoić potrzeby lokalne, zawsze mądrze jest wybrać nazwę, która pozwoli na rozwój Twojej firmy, jeśli zdecydujesz się na to później.
APPEARANCJA
Jak nazwa miałaby wyglądać jako logo, w reklamie lub inne oznaczenie wizualne? Wygląd" nazwy może być prawie tak samo, jeśli nie równie ważny, jak jej brzmienie.
ENERGIA
Dla wielu startupów z branży e-commerce może to być bardzo ważny aspekt przy rozważaniu nazwy firmy. Wrażenie "vibe" lub "brzęczenie", jakie ma nazwa, wpłynie również na jej zdolność do podnoszenia i prowadzenia wszelkich kampanii reklamowych i marketingowych w przyszłości. Znakiem dobrej nazwy firmy będzie reprezentować biznes "poziom energii autentycznie". Chociaż może to być subiektywne, oczywiście, wielka nazwa firmy będzie "pełna życia", ale na tyle uzasadnione, aby emanować profesjonalizmem.
PROSTOTA
Jako właściciel firmy, możesz wymyślić nazwę dla swojej firmy, która jest ostra i fajna i całkowicie pasuje do osobowości Twojej marki, a wszystko to z nutą wyrafinowania. Brzmi to wspaniale, dopóki nie zdasz sobie sprawy, że Twoi klienci nie są w stanie jej wymówić lub przeliterować ze względu na jej złożoność lub zróżnicowanie (np. strona czy widok? Uczciwa czy taryfa?). Podczas gdy Twoja grupa docelowa może wzrosnąć, aby nauczyć się nazwy ostatecznie, znak wielkiej nazwy firmy jest coś prostego, ale pamiętam, że Twoi klienci są w stanie złapać na samym początku. Możesz zaryzykować utratę klientów z powodu ich niezdolności do połączenia się z Twoją marką przez coś w rodzaju skomplikowanej nazwy biznesowej, więc utrzymanie jej w prostocie może przejść długą drogę, aby pomóc Ci uniknąć takich problemów.
DOSTĘPNOŚĆ
Być może najbardziej oczywistym czynnikiem wymyślenia wielkiej nazwy biznesu jest upewnienie się, że jest ona rzeczywiście dostępna dla Ciebie i nie została już podjęta przez jakiś inny biznes, lub jest bardzo podobna do innej firmy. Istnieje kilka narzędzi online, które umożliwiają sprawdzenie dostępności wybranej przez Ciebie nazwy w Twojej branży - polecamy skorzystanie z Generatora Shopify Business Name.
Komentarze (0)