Jak stworzyć niepowtarzalne i zapadające w pamięć logo: Przewodnik dla początkujących
Dobrze zaprojektowane logo może pomóc powiedzieć klientom, kim jesteś jako firma, a jednocześnie wyróżnić się na tle konkurencji.
Twoje logo jest dla Twojej firmy tym, czym dla Ciebie jest twarz. Jest graficznym przedstawieniem Twojej organizacji i często pierwszym punktem komunikacji wizualnej, który będziesz miał z zamierzonym rynkiem docelowym. Tak jak nie chciałbyś wejść na spotkanie biznesowe z rozczuloną, nieprzyjemną twarzą, nie chcesz, aby pierwsze wrażenie Twojej firmy było oparte na źle zaprojektowanym, nieatrakcyjnym lub przestarzałym wizerunku, który negatywnie odbije się na Twojej organizacji i ofercie produktowej.
Ten przewodnik pomoże Ci podjąć kroki we właściwym kierunku podczas tworzenia logo, które najlepiej pasuje do Twojego biznesu online. Począwszy od wstępnych badań, poprzez elementy projektowe, wybór narzędzi do tworzenia wizerunku i ocenę konkurencji, poprowadzimy Cię przez wszystkie aleje potrzebne do stworzenia wizerunku, który pomoże Ci jak najlepiej przyciągnąć konsumentów do Twojej marki.
Badania
Jaki jest twój interes? Kim są ludzie na twoim rynku docelowym? Jak postrzegają Cię Twoi potencjalni klienci i pracownicy?
Odpowiedzi na te pytania to wszystkie elementy, które muszą zostać uwzględnione przy projektowaniu marki Twojej firmy. Ostatecznie, celem Twojego logo jest określenie dokładnie tego, czym jest Twoja firma - Twojej misji, wartości, jakości Twoich produktów, itp. Ważne jest więc, aby przed rozpoczęciem właściwego procesu projektowania wiedzieć dokładnie, co chcesz powiedzieć i komu.
Odpowiedzi na powyższe pytania będą pomocne przy wyborze elementów projektu, które zostaną omówione w następnym rozdziale. Ponieważ każdy element wizualny ma asocjację poznawczą, dobrze jest odwzorować to, co chcemy przedstawić przed zanurzeniem się w projekt, który nie ma za sobą żadnego prawdziwego użytku psychologicznego.
Weźmy pod uwagę następujący przykład:
John prowadzi bardzo poważny, oparty na sprzedaży rozruch technologiczny. Ponieważ mają oni model biznesowy B2B, kultura organizacyjna firmy Johna zachęca do bardzo agresywnego, czasami pozornego podejścia do zawierania transakcji, jednak jego logo firmy składa się z jasnoniebieskiego nieba i żółtego słońca z chmurą jako centralnym elementem, co oznacza jego integrację technologii opartych na chmurze. Ton logo Johna sprawia wrażenie, że interakcje z jego firmą będą szczęśliwe w naturze dzięki zastosowaniu jasnych, szczęśliwych kolorów i obrazów opartych na naturze. Nie jest to zgodne z rzeczywistymi doświadczeniami, jakie oferuje firma Johna, tworząc fałszywe oczekiwania, które będą skutkować niezadowolonymi klientami. W związku z tym, branding firmy John's nie polega na wyjaśnianiu tego, co robi jego firma i jakie doświadczenia dostarcza.
Choć jest to bardzo uproszczony przykład, widzimy znaczenie badań w procesie projektowania logo firmy. Nie wiedząc, co chcesz przedstawić jako biznes, nie możesz prawidłowo zidentyfikować elementów, które najlepiej będą odzwierciedlać wartości Twojej organizacji w ramach Twojego brandingu.
Bonus: Aby uzyskać więcej informacji na temat rozwoju Twojej marki, tworzenia strategii marki i tworzenia osobowości marki, sprawdź nasz Przewodnik Brandingu Ecommerce.
Jak stworzyć unikalne i łatwe do zapamiętania logo?
Wszystko, co umieścisz w swoim projekcie logo, będzie mówić coś o Twojej firmie, Twoim produkcie lub interakcji z Tobą, jaką będą mieć Twoi konsumenci. Szczegóły, takie jak kolor, czcionka i kształt, mają wpływ na wrażenie psychologiczne, jakie pozostawiasz obecnej i przyszłej klienteli.
Kolor
MONOCHROMATYCZNY
Projekt logo Baletu Miasta Nowy Jork Przykład
Temat monochromatyczny oznacza elegancję i wyrafinowanie.
Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele dla Twojego logo, będziesz potrzebował jego czarno-białą wersję dla celów prasowych. Zdarzają się przypadki, w których kolorowe logo może nie pasować do kontekstu pewnych zabezpieczeń marketingowych, zwłaszcza gdy pojawia się w materiałach marketingowych lub publikacjach organizacji zewnętrznych, więc upewnij się, że masz pod ręką monochromatyczną wersję swojego logo.
Dla tych, którzy chcą mieć swoje domyślne logo w tych odcieniach, obrazy z monochromatycznym podniebieniem zazwyczaj implikują moc, wyrafinowanie, czystość i prostotę, zwłaszcza w połączeniu z bardziej eleganckim krojem pisma. Istnieją jednak pewne implikacje kulturowe. W społeczeństwach zachodnich czerń jest symbolem śmierci i żałoby, podczas gdy biel ma takie same implikacje w wielu kulturach azjatyckich.
TONY CHŁODNE
Przykład projektu międzynarodowego logo "Conservation International Logo Design
Chłodne odcienie niebieskiego i zielonego są używane do uzupełnienia tekstu w powrocie do domu, który jest podstawą tej organizacji w przyrodzie.
Zdobądź własną nazwę domeny .STORE.
Zrzeczenie się odpowiedzialności
Niebieski, jako najbardziej ulubiony kolor na świecie, jest najczęściej stosowanym odcieniem w logo firmowym, ponieważ budzi poczucie profesjonalizmu i sukcesu. Podobnie, odcienie zieleni, które są niezwykle powszechne w marketingu usług finansowych, mają psychologiczny związek z bogactwem i luksusem, podobnie jak kolor fioletowy. Zielony i niebieski są często używane w połączeniu ze sobą, aby pokazać związek z naturą i ochroną przyrody.
TONY WARMOWE
Wzór logo Stand Up to Cancer Logo Design Przykład
Ciepłe tony tworzą przykuwający uwagę kontrast z czarnymi elementami tego logo.
Stosowanie czerwieni, pomarańczy i żółci jest powszechne w marketingu żywności, ponieważ badania wykazały, że ich obecność często pobudza apetyt i głód. Ich śmiały wygląd pobudza energię w mózgu, często używane przez marki próbujące wyczarować podniecenie i zabawę. Widoczne w ich powszechnym użyciu w oznakowaniu drogowym, ich zdolność do przyciągania świadomości ludzkiego oka również czyni te odcienie wielką uwagę grabbera.
Uwaga: Aby lepiej zorientować się, które kolory są rzeczywiście używane przez popularne marki w ich projektach logo i aby uzyskać oficjalne kody heksadecymalne, sprawdź BrandColors.
Czcionka
FONTY SŁUŻBOWE
Czcionki szeryfowe do projektowania logo
Czcionki szeryfowe najlepiej nadają się dla firm, które chcą się kojarzyć z tradycją i poprawnością. Są one również doskonałym wyborem dla marek, które chcą dać poczucie ponadczasowości. Zazwyczaj otrzymują one najlepszą odpowiedź od starszych pokoleń, więc ci, którzy chcą dotrzeć do młodszej publiczności, prawdopodobnie najlepiej wybierają inny styl dla swoich działań brandingowych.
BEZSZERYFOWE CZCIONKI
Sans Serif Fonts for Logo Design
Bezszeryfowe czcionki są bardzo uniwersalne, często dobrze komponują się z większością kształtów i wzorów, które mogą być zawarte w Twojej marce. Są one łatwe do odczytania i neutralne z punktu widzenia projektu. Jeśli szukasz futurystycznego, nowoczesnego i prostego wyglądu, wybór czcionki bezszeryfowej może być właściwym sposobem na uzyskanie Twojego logo.
MODERN FONTS
Nowoczesne Czcionki do Projektowania Logo
Skuteczne w przypadku młodszych, bardziej biodrowych osób, te typy czcionek zazwyczaj dają poczucie wyrafinowania i złożoności, a także ogólne poczucie siły.
CZCIONKI PISANE RĘCZNIE
Czcionki do pisania odręcznego do projektowania logo
Czcionki pisane odręcznie są zazwyczaj używane przez marki, które chcą nadać swoim klientom formalny, elegancki i/lub kobiecy charakter. Wykazując te cechy skutecznie, należy zachować szczególną ostrożność przy stosowaniu czcionek odręcznych. Ze względu na projekt, charakter tych czcionek może powodować problemy z czytelnością podczas zmiany rozmiaru, co jest powszechne w przypadku umieszczenia ich wśród różnych zabezpieczeń marketingowych. Mogą one również powodować obciążenie dla oka, dlatego też każda kopia z pismem odręcznym powinna być krótka.
INNE FONTY
Inne czcionki do projektowania logo
Istnieje wiele czcionek, które nie mieszczą się w wyżej wymienionych kategoriach, a które są dość powszechne w sferze projektowania logo. Wiele firm decyduje się na stworzenie własnego, niestandardowego kroju pisma, aby uniknąć powielania przez inne organizacje, co jest opcją przy wyborze profesjonalnego projektanta do tworzenia obrazów. Zazwyczaj czcionki te nie przedstawiają prostoty ani elegancji, ale mogą być dość skuteczne w dotarciu do rynku docelowego, jeśli zostaną przeprowadzone odpowiednie badania dotyczące tego, na co potencjalni konsumenci zareagują najlepiej.
Komentarze (0)