Post

Jak stworzyć idealne resume do eCommerce

Sprzedaż produktów przez Internet to jedno. Ale sprzedawanie siebie to zupełnie inna sprawa. To dlatego pisanie solidnego CV e-commerce ma tak wiele potencjalnych nowych pracowników w totalnym zawrotnym tempie.

Sztukę pisania CV eHandlu podzieliliśmy na siedem prostych kroków. Jeśli zastosujesz się do nich, będziesz miał większe szanse na bycie widzianym i zdobycie nowego koncertu. Możesz zaimponować swojemu przyszłemu szefowi tak bardzo, że twoje CV może skończyć się na wystawie jako nowy złoty standard.

Zanurkujmy!

1. Sprzedajesz się jak chcesz na Tindrie
Ludzie są zawsze zbyt ostrożni, co umieścić na profilu randkowym i agonize o tym, jak zabrzmieć dowcipny, inteligentny i randkowy. Takie samo podejście powinieneś przyjąć w swoim CV.

Kiedy wypełniasz profil randkowy online, chcesz brzmieć skromnie, ale chcesz również pokazać swoje najlepsze funkcje.

Na przykład, możesz nazwać siebie "wielkim gawędziarzem" w swoim życiorysie, ale musisz uczynić go jakościowym.  Zamiast tego, powiedzmy: "Zrobiłeś porzuconą serię koszyka, która spowodowała 25% wzrost stawek za kliknięcia".

Jesteś pracownikiem podatkowym? Udowodnij to!

Wiodący kontakt w pozyskiwaniu kilkunastu nowych dostawców, co pozwoliło firmie zaoszczędzić ponad 7000 dolarów w opłatach frachtowych w ciągu roku.

Jesteś siłownią obsługi klienta? Co to znaczy?

Zorganizował pierwszą grupę fokusową spółki, która zaowocowała 15% wzrostem sprzedaży kwartalnej.

Jeśli zamierzasz użyć przymiotnika, aby opisać siebie na swoim CV, miej kilka twardych danych, aby zrobić kopię zapasową. W ten sposób w końcu będziesz się wydawał bardzo zdolny do wynajęcia.

2. Podejście dwutorowe
Nie każde CV będzie działać dla każdej pracy, o którą się ubiegasz. Jeśli ubiegasz się o dwa lub trzy podobne stanowiska, np. kierownik ds. marketingu lub kierownik ds. mediów społecznościowych, masz życiorysy, które odtwarzają konkretne doświadczenia dla każdego z nich. Jeśli przybiłeś kampanię na Facebooku dla klienta, będziesz chciał nadać jej priorytet w swoim życiorysie w mediach społecznościowych.

Za każdym razem, gdy dokonujesz edycji swojego CV, pamiętaj o dwóch rzeczach: relewantności i chronologii zdarzeń.

Najważniejszą rzeczą, którą należy potraktować priorytetowo, jest bliskość i odległość. Jeśli masz doświadczenie, które jest bezpośrednio związane z pracą, o którą się starasz, upewnij się, że te prace się wyróżniają.

Jeśli ubiegasz się o pracę jako web developer, nie ma potrzeby dołączania stażu, który odbyłeś w galerii sztuki. To nie jest istotne.Za każdym razem, gdy dokonujesz edycji swojego CV, pamiętaj o dwóch rzeczach: relewantności i chronologii zdarzeń.

W grę wchodzi tu również chronologia. Jeśli nie pracowałeś jako kierownik magazynu w ciągu ostatnich sześciu lat, nie chcesz umieścić go na pierwszym miejscu w swoim życiorysie, ale powinieneś bezwzględnie umieścić go, nawet jeśli było to ponad pięć lat temu w przypadku podobnej pracy. Twarda i szybka zasada była kiedyś taka, że nie powinno się umieszczać w życiorysie żadnego doświadczenia zawodowego starszego niż pięć lat. Zamiast tego, spójrz na cały okres swojej kariery zawodowej i znajdź najlepszą pracę, która jest odpowiednia dla pracy, której szukasz.

Zawsze możesz wykorzystać swoje podsumowanie (patrz krok 4) i list motywacyjny, aby wyjaśnić, co robiłeś w ostatnich latach.

3. Czego ten pracodawca chce?
Przeczytaj to stanowisko pracy z drobnym grzebieniem zęba. Przeczytaj to kilka razy. Przeczytaj to, kiedy idziesz do łóżka, a potem przeczytaj to jeszcze raz rano.

Kiedy już to zrobisz, zapisz w kółko cechy, które widzisz na liście.

Masz swoje słowa kluczowe? Świetnie. Upewnij się, że Twój życiorys w eHandlu bezpośrednio odzwierciedla to, czego chce ten menedżer ds. rekrutacji. Nie oznacza to, że powinieneś pieprzyć swoje CV dyrektora eHandlu terminem "metodyczny" sześć razy tylko dlatego, że lista chce kogoś, kto jest. Zamiast tego, użyj go raz, ale wyjaśnij dlaczego jesteś godny tego opisu.

Wiele firm korzysta z Applicator Tracking Systems, aby wznowić wizytę weterynaryjną po jej zakończeniu. Będą one często wyszukiwać słowa kluczowe, które pasują do wyznaczonych z oferty pracy, co jest kolejnym powodem, dla którego chcesz się upewnić, że niektóre z tych słów są w twoim CV.

Ale nie chodzi o to, by używać właściwych terminów wyszukiwania. To ćwiczenie może wymagać pewnej refleksji z twojej strony. Przemyśl, czego naprawdę potrzebuje pracodawca, przyjrzyj się swojemu dotychczasowemu doświadczeniu i pochwałach, które byłyby dla niego dodatkowym atutem. Pomyśl o tym, co możesz wnieść do stołu, który może dać ci górną nogę na drugim CV, które uderzyło w ich biurko.

Oto szybkie ćwiczenie, jak to zrobić. Poszukaj podobnych ofert pracy dla pracy, o którą się ubiegasz, według nazwy stanowiska. Zapoznaj się z podobnymi ofertami pracy w handlu elektronicznym i wyciągnij z nich zasoby lub doświadczenia, których szukają. Spróbuj włączyć niektóre z nich, jak również. Twój przyszły pracodawca może zdać sobie sprawę, że wymieniłeś/aś rzeczy, o których nawet nie wiedziałeś/aś, że są im potrzebne.

4. Opowiedz historię handlu elektronicznego w podsumowaniu
Podsumowanie. Profil. CV eHandlu Cel. O mnie. Nieważne, jak to nazwiesz, tutaj się podsumujesz w jednym do dwóch zdań.

To zniechęcające.

Więc skąd wiesz, czy go potrzebujesz? Pisarka muza, Lily Zhang, wyjaśnia to w ten sposób: "Streszczenia są zazwyczaj najlepsze dla bardziej doświadczonych profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem, aby powiązać je ze wspólnym tematem (czytaj: marką). Alternatywnie, można je wykorzystać do połączenia różnych doświadczeń z zestawem kluczowych, możliwych do przeniesienia umiejętności".

Jeśli masz nadzieję wylądować, że wymarzona praca w eHandlu, to jest to świetne miejsce, aby naprawdę wyróżniać się wśród rosnącej sterty eHandlu wznawia piętrzące się w skrzynce odbiorczej. Według The Ladders, przeciętny rekruter spędzi tylko sześć sekund patrząc na CV. Niech te sześć sekund się liczy.

Oto kilka podsumowań, które warto ukraść.

Zamiast pisać:
Wysoko wykwalifikowany asystent kierowniczy poszukuje stanowiska administracyjnego, gdzie mogę się uczyć i rozwijać swoje umiejętności.

Spróbuj pisać:
Mam ponad ośmioletnie doświadczenie w pracy na stanowisku asystenta kierowniczego u najlepszych wiceprezesów i prezesów firm z listy Fortune 500. Jestem dumny z pracowitości, dyskrecji i wzorowych umiejętności pisania i mówienia.

Nie zawsze musisz rozgrywać to, czego szukasz na danym stanowisku, ponieważ praca, o którą się ubiegasz, prawdopodobnie pasuje do rachunku. Zamiast tego skup się na tym, co według ciebie chciałby przeczytać rekruter.

Zamiast pisać:
Rozkwitam w warunkach dużego stresu.

Spróbuj pisać:
Moi byli pracownicy nazywali mnie "Grace", bo tak właśnie działam pod presją.

Nie bój się trochę zabawić i napisać wiersz, który pracodawcy będą pamiętać.

Nie zawsze musisz rozgrywać to, czego szukasz na danym stanowisku, ponieważ praca, o którą się ubiegasz, prawdopodobnie pasuje do rachunku. Zamiast tego skup się na tym, co według ciebie chciałby przeczytać rekruter.

5. Zrób to wizualnie atrakcyjnym
Na zewnątrz, na zewnątrz, Word docs! Nie ma usprawiedliwienia dla wysłania życiorysu, który wygląda jakby został skomponowany w 2002 roku. Zwłaszcza jeśli ubiegasz się o pracę w e-commerce.

Istnieją darmowe narzędzia i szablon, aby Twoje CV wyglądało tak, jakby było profesjonalnie zaprojektowane. Uwielbiamy używać szablonów CV na Canvie, z opcjami od darmowych do zaledwie kilku dolarów. Oferują one nawet specjalistyczne szablony, których możesz użyć do wszystkiego, od życiorysów obsługi klienta eHandlu do życiorysów kierownika projektu eHandlu.

Jeśli zdecydujesz się ograniczyć go do minimum za pomocą programu Word, po prostu upewnij się, że zawsze wysyłasz go w formacie PDF CV eCommerce. Jest to nadal najbardziej powszechnie akceptowany format we wszystkich urządzeniach.

6. Edytuj rzeczy nieistotne (chyba, że możesz sprawić, by były istotne)
Masz tylko stronę do sprzedania się potencjalnemu pracodawcy, więc nie trać miejsca na następujące rzeczy:

Zainteresowania
Tak, to słodkie, że zbierasz kocie figurki, ale twój przyszły szef nie musi o tym wiedzieć.

Nagrody Kolegium
Chyba, że masz specyficzny e-commerce, który zrobi na tobie wrażenie, zostaw to. Jednakże, jeśli jesteś nowy na rynku pracy i nie masz jeszcze tony doświadczenia zawodowego pod swoim pasem, nie krępuj się wymienić tych, z których jesteś najbardziej dumny.

Nieistotne miejsca pracy
Wspaniałą rzeczą w budowaniu CV jest to, że możesz decydować, co zostawisz. Jeśli tworzysz CV specjalisty w dziedzinie eHandlu, zawiera ono tylko te miejsca pracy, które są istotne dla branży.

Gigi krótkookresowe (Short-Term Gigs)
Praca, którą miałeś tylko przez krótki czas (tj. mniej niż cztery miesiące), może zostać przerwana.

Praca, której nie lubiłeś
Gdybyś miał pracę, która ci się nie podobała i miałbyś kłopoty z mówieniem o niej szczerze w miejscu rozmowy kwalifikacyjnej, możesz ją zostawić.

Role i obowiązki, których nie lubisz
Jeśli twoja ostatnia rola marketingowa dotyczyła zarządzania wydatkami na media, ale jest to rola, której nienawidziłeś, nie wspominaj o tym. Jeśli to zrobisz, będziesz miał większe szanse, aby kontynuować to na następnym stanowisku.

Ważne jest, aby naprawdę przeanalizować wszelkie doświadczenia niezwiązane z handlem, które mogą być istotne dla przyszłego pracodawcy. Przeczytaj nasz post na temat podstawowych ofert pracy w eHandlu tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak nawet pozahandlowe doświadczenie może zostać zmienione, aby być korzystne dla pracodawcy.

7. Udowodnij, że znasz branżę
Chcesz, aby Twoje CV potwierdziło Twoją wiedzę na temat branży e-commerce. Jest kilka sposobów, na które możesz podnieść swój życiorys, porzucając jakąś ważną wiedzę o eHandlu.

Użyj prawego "slangu"
Nie musisz wypisywać terminów takich jak "Zwrot z inwestycji" czy "Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek", ponieważ nie wymagają one wyjaśnień podczas bezpośredniej rozmowy z innymi specjalistami z branży. Zamiast tego, zachowaj te terminy casual, tj. ROI i SEO, tak jakbyś rozmawiał z rówieśnikiem z branży.

Nazwa Kropla
Jeśli pracowałeś w przeszłości dla kilku najlepszych firm e-commerce, nie zapomnij wspomnieć o nich w swoim życiorysie. Dodatkowo, jeśli zainicjowałeś inicjatywę, która została zainspirowana przez inną markę, nie zapomnij o tym wspomnieć w swoim życiorysie. Na przykład, "Stworzyłeś nowe SPO obsługi klienta inspirowane dokumentami wiedzy Zappos". To pokazuje, że trzymasz rękę na pulsie, co jest nowe i innowacyjne.

Zrób Bezos Żart
O czym wszyscy pracownicy e-commerce uwielbiają rozmawiać? Jeff Bezos. Jeśli masz szansę wspomnieć o nim w swoim życiorysie, na pewno znajdziesz się w centrum uwagi personelu HR.

Jesteś teraz oficjalnie dobrze przygotowany do wzięcia tego CV i wymyślenia go na nowo, aby naprawdę się wyróżniać.  Czas na szukanie kolejnego wielkiego koncertu? Sprawdź dziesiątki atrakcyjnych ofert pracy w eHandlu, od początkujących po dyrektorów.

A jeśli masz zabójcze CV eHandlu, którym chcesz się podzielić ze światem, chcemy je zobaczyć! Wyślij nam e-mail na jobs@ecommercefuel.com i umieść "Epickie CV" w temacie. To może po prostu skończyć się w nadchodzącym poście!

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz