Post

Uruchomienie sklepu pracując na pełen etat

Jedną z największych przeszkód w uruchomieniu sklepu internetowego jest znalezienie na to czasu.  I choć uważam, że skupienie się na swojej działalności całkowicie jest świetną opcją, większość ludzi po prostu nie jest w stanie rzucić pracy w pełnym wymiarze godzin.

Dlatego byłem pod wrażeniem, kiedy spotkałem Kamala Taylora na moim ostatnim spotkaniu z czytelnikami e-commerceFuel w Austin, TX.  Pomimo pracy w pełnym wymiarze godzin, zarówno on, jak i jego współzałożyciel, zdołali zbadać, zbudować i uruchomić CurbSide Air, serwis eCommerce specjalizujący się w nawilżaczach.

Ze względu na jego sukces - i fakt, że jest wszechstronnym gwiazdorem - zaprosiłem go do podzielenia się swoim doświadczeniem na blogu.  Zaoferowałem mu również odpowiedź na Twoje pytanie w sekcji komentarzy poniżej.

W 2009 roku wraz z wieloletnim przyjacielem przeprowadziliśmy kilka długich rozmów o naszej przyszłości i o tym, gdzie za 10 lat chcielibyśmy zrobić karierę. Oboje zgodziliśmy się, że cokolwiek będziemy robić w ciągu 10 lat, chcemy być w 100% właścicielami tego, co robimy.

Szybko przeszliśmy do 2011 roku i naprawdę zaczęliśmy poważnie zastanawiać się, w jaki rodzaj biznesu chcemy się zaangażować. Po kilku miesiącach badań i poszukiwań osiedliliśmy się w e-commerce jako medium, które może wykorzystać nasze atuty marketingowe i pomóc nam osiągnąć nasze osobiste cele.

 

Zrobić to z pełnowymiarową pracą
"Jeśli nie ma walki, nie ma postępu." -Frederick Douglass

Ważnym pytaniem, które zadaliśmy i które być może zadajecie sobie sami, jest: "Jak mogę uruchomić pełnowymiarowy sklep internetowy, gdy mam pełnoetatową pracę/życie społeczne/żonę/dzieci, itd."? Nie ma sposobu, aby to posłodzić - aby stworzyć wykonalny sklep internetowy, trzeba się wiele poświęcić. Jeśli masz regularną pracę i chcesz uruchomić sklep internetowy w wolnym czasie, bądź gotów zrezygnować z pracy w nocy i w weekendy, aby regularnie pracować w swoim sklepie.

Na początku tej podróży odbyłem ciężką rozmowę z żoną, aby ustalić, że będą chwile, w których nie będziemy się zbytnio widywać w nocy lub w weekendy. Często musiałem odrzucać przyjaciół na kolację i inne spotkania towarzyskie. W większości przypadków zrezygnowałem też z oglądania telewizji.

Moje weekendy nie składały się już z wielu zabawnych wypadów, spędzania czasu poza domem i spania w nim. W weekendy wcześnie wstawałem przy biurku korbiąc. Jedyne zajęcia pozalekcyjne, z których nie zrezygnowałem, to ćwiczenia. Myślę, że ważne jest, aby utrzymać zarówno umysł, jak i ciało nawet w najbardziej pracowitych czasach.

Potrzeba dużo cierpliwości, aby przejść przez zadania wymagane przed uruchomieniem, ale jeśli ktoś kiedykolwiek powiedział, że szybko się wzbogaci z eHandlu, to kłamał. W eHandlu jest zdecydowanie TON możliwości. Jednakże, aby uchwycić część z tych możliwości, będziesz musiał się poświęcić i podbić ogon.

 

Jak wybraliśmy naszą kartę
Jak na świecie wybrałem jedną niszę produktową spośród tysięcy możliwych wyborów?  Przez kilka tygodni nosiłem przy sobie notatnik i za każdym razem, gdy zobaczyłem lub pomyślałem o jakiejś niszy produktowej, która brzmiała jak dobry kandydat do eHandlu, zapisywałem ją.

Pod koniec tych kilku tygodni mieliśmy listę około 300 nisz. Następnie przystąpiliśmy do wyciągania jak największej ilości punktów danych o każdej z tych nisz produktowych, które obejmowały:

Wyszukiwanie szacunkowego ruchu dla głównych niszowych słów kluczowych za pomocą narzędzia Google Keyword Tool.  Upewniliśmy się, że używamy tylko wyników "dokładnego dopasowania".
Trudność słów kluczowych, przeciętne domeny z linkami i przeciętne linki dla 10 najlepszych wyników Google dla danej niszy za pomocą SEOMoz
Średnia cena produktu w Amazonii
Posłużyliśmy się następującymi założeniami, aby jeszcze bardziej zawęzić naszą listę:
Oszacowaliśmy, że w ciągu 1-2 lat prowadzenia działalności gospodarczej możemy przechwycić 5% całkowitego ruchu wyszukiwawczego
Szacowany wskaźnik konwersji na 1,5% na podstawie danych branżowych, które widzieliśmy
Szacowane przychody dla każdej niszy przy wykorzystaniu 5% ruchu, kursu wymiany i średniej ceny produktu
Umieszczenie ruchu ulicznego i wartości dolara obok naszych niszowych pomysłów było ogromnym otwarciem oczu! To ekscytujące uczucie powiedzieć: "Potencjalny osuszacz ma szansę na milion dolarów rocznego dochodu." Jeśli to nie jest motywator, to nie wiem, co to jest!

W twojej głowie, być może robisz dziury w naszej niszowej metodologii badań. Będę pierwszym, który przyzna, że nie jest doskonała. Było to jednak to, czego potrzebowaliśmy, aby świadomie odgadnąć, na czym powinniśmy się skupić, biorąc pod uwagę nasz ograniczony czas pracy.

Ostatnim krokiem w analizie niszowej był przegląd każdej niszy w oparciu o możliwości uzyskania dochodu oraz poziom trudności/konkurencji. Skupiliśmy się na około 5 niszach, które mieściły się w średnim przedziale przychodów i trudności. Jeśli przeprowadzisz analizę podobną do naszej, okaże się, że zgodnie z oczekiwaniami, trudności z reguły skalują się wraz z możliwościami generowania przychodów.

Ten niszowy projekt badawczy zajął nam około miesiąca, ale z pewnością mógł być skrócony do mniejszej ilości czasu dla kogoś bardziej zdeterminowanego niż wtedy. Podczas naszego niszowego projektu analitycznego znaleźliśmy również ogromną wartość eBooka z e-commercefuel.

 

Jak znaleźliśmy dostawców
Ten krok był rzeczywiście łatwiejszy, niż myśleliśmy. Stwierdziliśmy, że najtrudniejszą rzeczą w znalezieniu dostawców jest pokonanie strachu przed nazwaniem ich. W przeważającej mierze odpowiedź, jaką otrzymaliśmy od dostawców, była bardzo pozytywna. Większość z nich jest bardzo chętna do zapisywania się do nowych sklepów, które będą sprzedawać swoje produkty.

Z naszego doświadczenia wynika, że zadzwonienie najpierw do producenta przyniosło najlepsze rezultaty, a nie poszukiwanie dystrybutorów. Jeśli producent nie oferował drop shipping sami, byli szczęśliwi mogąc skierować nas do swoich dostawców, którzy robią drop ship. Często przynosiło to świetne rezultaty, ponieważ większość dostawców posiada wiele marek. Tak więc rozmowa z jednym producentem może w rzeczywistości doprowadzić do stworzenia relacji "drop ship" dla kilku marek.

Jednym z wyzwań jest to, że niektórzy dostawcy/producenci mogą wahać się przed podpisaniem umowy z nowym re-sellerem, jeśli nie masz strony internetowej na żywo. Tak więc, dostaliśmy kreatywną i po prostu wysłaliśmy makietę strony, którą zrobił nasz projektant. Okazało się to wystarczające do rozwiania obaw dostawców, że nie podchodzimy poważnie do uruchomienia naszego sklepu.

Moja rada dla ciebie to nie bój się dzwonić do dostawców lub producentów. Po pierwsze, pokazuje to, jak poważny jesteś, jeśli chcesz odebrać telefon, a nie zdecydować się po prostu wysłać formularz kontaktowy. Ponadto, producenci i dostawcy chcą nowych firm, więc w ich najlepszym interesie jest, aby z Tobą porozmawiać.

 

Uruchomienie, marketing i kolejne kroki
Uruchomiliśmy CurbSide Air 15 października. To był chwalebny dzień! Ale teraz zaczyna się prawdziwa praca.

Pierwszą rzeczą, którą zrobiliśmy po premierze, było wysłanie maila do bliskich przyjaciół i rodziny, aby dać im znać o naszej premierze i poprosić o opinie. Po "głowie w dół" pracy nad uruchomieniem sklepu na pewno będą zepsute linki, literówki i inne rzeczy, które nie udało się znaleźć lub naprawić przed uruchomieniem. Twoi przyjaciele i rodzina będą gotowi pomóc Ci w znalezieniu tych problemów. A przy odrobinie szczęścia, jeden lub dwaj z nich kupią coś w Twoim sklepie!

Ze stroną na żywo, nadszedł czas, aby zacząć od marketingu.  Jestem wielkim zwolennikiem zarówno płatnego, jak i ekologicznego marketingu wyszukiwania, więc myślę, że na początku i na bieżąco należy się skupić na tych obszarach. Niektóre inne obszary zainteresowania naszym 6-miesięcznym planie marketingowym obejmują:

Znajdź odpowiednie i wysokiej jakości katalogi, aby wyświetlić naszą stronę na stronie
Buduj relacje z blogerami w naszej niszy i współpracuj przy tworzeniu treści lub wpisów gościnnych
Uruchomienie płatnych kampanii wyszukiwania w Google, Bing i Yahoo! dla słów kluczowych "dno leja" (długi ogon)
Napisz poradniki dotyczące zakupów i inne wartościowe zasoby (chodzi o świetną treść)
Napisz 3-5 postów na blogu sklepu miesięcznie
Skontaktuj się z dodatkowymi producentami, aby poszerzyć nasz wybór produktów
Od czasu uruchomienia naszego sklepu wchłonąłem ogromną ilość wiedzy. Czytając niesamowite blogi takie jak eCommerceFuel, SEOmoz i inne, zdobyłem wystarczająco dużo wiedzy, aby czuć się pewnie zakładając własny sklep. Powinieneś czuć się tak samo. Jeśli jest coś, czego nie jesteś pewien, Google to. Istnieje szansa, że istnieje niesamowity blog, zasoby lub społeczność, która pomoże Ci przez to przejść.