Post

Przewaga handlu elektronicznego nad tradycyjnym handlem detalicznym


Jeśli posiadasz fizyczny sklep, jesteś ograniczony przez obszar geograficzny, który możesz obsługiwać. Dzięki stronie internetowej e-commerce, cały świat jest Twoim placem zabaw. Dodatkowo, pojawienie się m-commerce, czyli e-commerce na urządzeniach mobilnych, rozwiązało wszystkie pozostałe ograniczenia geograficzne.

 


Zdobądź nowych klientów z widocznością w wyszukiwarce
Fizyczny handel detaliczny jest napędzany przez branding i relacje. Oprócz tych dwóch czynników, handel detaliczny online jest również napędzany przez ruch z wyszukiwarek. Nie jest niczym niezwykłym, że klienci podążają za linkiem w wynikach wyszukiwania i lądują na stronie e-commerce, o której nigdy nie słyszeli. To dodatkowe źródło ruchu może być punktem zwrotnym dla niektórych firm zajmujących się handlem elektronicznym.

Niższe koszty
Jednym z najbardziej namacalnych atutów handlu elektronicznego jest obniżenie kosztów. Część z tych obniżonych kosztów może zostać przeniesiona na klientów w postaci obniżonych cen. Oto niektóre ze sposobów, w jaki można obniżyć koszty dzięki handlowi elektronicznemu:

Reklama i marketing: Organiczny ruch w wyszukiwarkach, pay-per-click i ruch w mediach społecznościowych to niektóre z kanałów reklamowych, które mogą być opłacalne.
Personel: Automatyzacja kasy, fakturowania, płatności, zarządzania zapasami i innych procesów operacyjnych zmniejsza liczbę pracowników potrzebnych do przeprowadzenia konfiguracji e-commerce.
Nieruchomości: Ten jest bezzasadny. Sprzedawca internetowy nie potrzebuje widocznej fizycznej lokalizacji.
Szybciej zlokalizuj produkt
Nie chodzi już o pchanie koszyka na zakupy do właściwego korytarza czy szukanie pożądanego produktu. Na stronie internetowej e-commerce klienci mogą kliknąć poprzez intuicyjną nawigację lub skorzystać z pola wyszukiwania, aby natychmiast zawęzić wyszukiwanie produktu. Niektóre strony internetowe pamiętają preferencje klientów i listy zakupów, aby ułatwić powtórne zakupy.

Eliminacja czasu i kosztów podróży
Nie jest niczym niezwykłym, że klienci pokonują duże odległości, aby dotrzeć do preferowanego przez nich fizycznego sklepu. E-commerce pozwala im odwiedzić ten sam sklep wirtualnie, za pomocą zaledwie kilku kliknięć myszką.

Zapewnienie porównania Zakupy
E-commerce ułatwia porównywanie zakupów. Istnieje kilka usług online, które pozwalają klientom na przeglądanie wielu sprzedawców e-commerce i znalezienie najlepszych cen.

Umożliwienie dokonywania transakcji, negocjacji, kuponów i zakupów grupowych
Mimo, że istnieją fizyczne odpowiedniki ofert, ofert przetargowych, kuponów i zakupów grupowych, zakupy online sprawiają, że jest to znacznie bardziej wygodne. Na przykład, jeśli klient ma głęboki kupon rabatowy na indyka w jednym fizycznym sklepie i papier toaletowy w innym, może uznać, że nie może skorzystać z obu rabatów. Ale klient może to zrobić online za pomocą kilku kliknięć myszką.

Dostarczanie wielu informacji
Istnieją ograniczenia co do ilości informacji, które mogą być wyświetlane w fizycznym sklepie. Trudno jest wyposażyć pracowników w możliwość reagowania na potrzeby klientów, którzy potrzebują informacji z różnych linii produktowych. Strony e-commerce mogą łatwo udostępniać klientom dodatkowe informacje. Większość tych informacji jest dostarczana przez sprzedawców i nie kosztuje nic, co można by stworzyć lub utrzymać.

Tworzenie komunikacji ukierunkowanej
Korzystając z informacji podanych przez klienta w formularzu rejestracyjnym oraz umieszczając pliki cookie na komputerze klienta, sprzedawca internetowy może uzyskać dostęp do wielu informacji o swoich klientach. To z kolei może być wykorzystane do przekazywania odpowiednich wiadomości. Przykład: Jeśli szukasz określonego produktu na Amazon.com, automatycznie pojawi się lista innych podobnych produktów. Ponadto, Amazon.com może wysyłać do Ciebie e-maile o podobnych produktach.

Pozostać otwartym przez cały czas
Czas przechowywania wynosi teraz 24/7/365. Strony e-commerce mogą działać cały czas. Z punktu widzenia handlowca, zwiększa to liczbę otrzymywanych zamówień. Z punktu widzenia klienta wygodniejszy jest sklep "zawsze otwarty".

Tworzenie rynków dla produktów Niche
Kupujący i sprzedający produkty niszowe mogą mieć trudności z odnalezieniem siebie nawzajem w świecie fizycznym. Online, jest to tylko kwestia klienta szukającego produktu w wyszukiwarce. Jednym z przykładów może być zakup przestarzałych części. Zamiast wyrzucać starszy sprzęt z powodu braku części zamiennych, dziś możemy z wielką łatwością zlokalizować części online.