Post

Mobilne sklepy podbijają świat

Oto zagadka dla ciebie. Co ma 5 cali i zmienia sposób, w jaki robimy zakupy online?

To twój smartfon.

Telefony komórkowe to najszybciej rozwijający się segment kupujących online na świecie. Jeśli jeszcze nie skorzystałeś z usług mobilnych kupujących, czas na mobilne przebudzenie Twojej strony e-commerce.

W tym wpisie omówimy mobilny design eCommerce, w tym kluczowe elementy projektu, wybór odpowiedniej platformy do projektowania oraz przyjrzenie się witrynom, które przybijają go do głowy w dziale mobilnego eCommerce.

Czy to ci się przytrafiło?
Czekam w gabinecie dentystycznym i pamiętam, że zapomniałam zamówić kuzynce prezent na jej baby shower. Strzelajcie, strzelajcie, strzelajcie!

Pamiętam imię kobiety, która robi trwałe koce na łopatki, które odkryłem na blogu. Wyszukuję ją w Google i od razu pojawia się strona. Ale prosi mnie o zalogowanie się. Nie mam logowania! W końcu zakładam konto, aby móc korzystać ze strony.

Teraz produkty się ładują. I załadunek.

Wciąż się ładuje.

Jestem dumny z tego, że mam cierpliwość, ale wraz ze zbliżającym się krzesłem dentystycznym i powolną stroną internetową, zaczynam czuć się trochę niespokojny.

Po kilku kolejnych odświeżaczach w moim telefonie, zamykam się przez okno, podbijam Amazonkę i w ciągu kilku minut zamawiam prezent.

Gdyby tylko ich strona miała zoptymalizowaną mobilną stronę internetową. Dokonałaby sprzedaży, a ja zaoszczędziłbym sobie bólu głowy.

Brzmi znajomo?

Nic dziwnego, że porzuciłem statek. Według Mobify, 30% mobilnych kupujących porzuca stronę, która nie jest zoptymalizowana pod względem mobilnym.

To mnóstwo straconych okazji. Ale kto używa komórki, naprawdę?

Cóż, prawie wszyscy.

Użytkownicy mobilni są wszędzie
Jeśli jesteś jednym z niewierzących o rozwoju telefonii komórkowej, spójrz na te zimne, twarde fakty.

W zeszłym roku na urządzeniu mobilnym Amazon zakupiono ponad 1 miliard dolarów produktów.
73% amerykańskich mobilnych użytkowników Internetu korzystało z Amazon za pośrednictwem przeglądarek lub aplikacji w IV kwartale 2013 roku.
Urządzenia mobilne będą stanowić 30% światowych wydatków na detaliczny handel elektroniczny do 2018 roku, w porównaniu z 15% w 2013 roku.
W "Cyber Poniedziałku" w 2013 roku sprzedaż detaliczna za pośrednictwem urządzeń mobilnych i tabletów zbliżyła się do 400 milionów dolarów w samych Stanach Zjednoczonych.
80% decyzji zakupowych użytkowników urządzeń mobilnych zależy od kanału mobilnego, nawet jeśli to nie tam dokonują oni ostatecznych zakupów. (Źródło: CMO.com)
Mobilne zakupy nie tylko żyją i rozwijają się w szybkim, stabilnym tempie.

Oto jak się upewnić, że nie zostaniesz w tyle.

Wyrzuć wszystko, co wiesz o projektowaniu
Zanim będziesz mógł przerobić witrynę stacjonarną, aby stworzyć witrynę mobilną, musisz wykonać małą pracę za kulisami.

Przemyśl swoje badania nad słowami kluczowymi
Te same słowa kluczowe, które kierują ludzi na stronę Twojego pulpitu mogą nie być tymi samymi słowami kluczowymi, które kierują ich na komórkę.

Na początku tego roku Google wprowadził nowy planer słów kluczowych, który pozwala na wyszukiwanie według urządzenia, dzięki czemu można sprawdzić, czy kluczowe słowa kluczowe są wyszukiwane więcej na komórce. Chcesz również zastanowić się, w jaki sposób klient może znaleźć Cię na stronie mobilnej w inny sposób, na przykład używając terminów takich jak "w pobliżu" lub będąc bardziej specyficzną lokalizacją.

Wybierz platformę
Istnieje wiele sposobów na stworzenie mobilnej, zoptymalizowanej strony eCommerce, od wykorzystania motywu responsywnego po zatrudnienie profesjonalnego developera do stworzenia mobilnej, specyficznej strony. W dalszej części tego wpisu przyjrzymy się bliżej Twoim możliwościom.

Pare It Down
Opisy produktów będą krótsze, nawigacja łatwiejsza, CTA będą dopasowane do palca, a nie do malutkiej strzałki. Stworzenie mobilnej strony internetowej to świetna lekcja myślenia tylko o tych elementach, których Twój klient potrzebuje, aby znaleźć to, czego potrzebuje do zakupów.

I może co najważniejsze...

Zrób to łatwo
Inteligentny telefon z koncepcją pieniądza. Dolary.
Nieporęczne doświadczenie podczas przeglądania stron w telefonie nie zdobędziesz żadnych klientów ani sprzedaży. Oto kilka rzeczy do zapamiętania, niezależnie od tego, czy sam projektujesz stronę, czy ją wynajmujesz.

Czas załadunku:
Według KISSMetrics 73% użytkowników telefonów komórkowych zgłasza, że napotkało stronę, która była zbyt wolna do załadowania. Nie bądź jednym z tych powolnych pokerów. Skompresuj duże obrazy, usuń graczy takich jak Flash, którzy nie działają na urządzeniach mobilnych i przetestuj czas ładowania strony za pomocą Google Page Load Tool.

Nawigacja:
Projektuj tak, jakbyś był użytkownikiem. Upewnij się, że twoja nawigacja jest wystarczająco duża, aby mógł po niej poruszać się dorosły palec. Nie ma nic gorszego niż super małe linki, których nie można wybrać. To samo dotyczy każdego CTA - chcesz, aby "Kup teraz" lub "Kup" były łatwe do kliknięcia.

Klikając na wezwanie:
Jeśli ktoś patrzy na Twoją stronę z telefonu, powinien być w stanie wykorzystać ją również do wykonywania połączeń. Wdrożenie tego rozwiązania daje potencjalnemu klientowi możliwość zadzwonienia bezpośrednio z Twojej strony.

Obczajcie:
Daj użytkownikom możliwość zalogowania się pod własnym kontem lub po prostu przejścia jako gość. I upewnij się, że Twój mobilny system płatności oferuje opcję wymeldowania bez konieczności wprowadzania dużej ilości danych osobowych i długich, uciążliwych numerów kart kredytowych. PayPal wydaje się być obecnie najlepszą opcją, choć w przyszłości możemy zobaczyć uptick z Apple Pay.

Wybierz swoją platformę mobilną
Projektowanie stron internetowych na różnych urządzeniach
Nadchodzi trudna część. Twoja lista kontrolna funkcji może być tak długa lub tak krótka, jak byś sobie tego życzył, ale podjęcie decyzji o tym, jaką drogą podążać, może być trudne. Podzieliliśmy ją na dwie opcje: strony responsywne i dedykowane oraz strony mobilne.

Reagowanie jest niesamowite
Reakcja jest tantalizująca. Jeśli projektujesz stronę responsywną, oznacza to, że twoja strona dostosuje się do wszystkich urządzeń w przystępny, czytelny sposób za pomocą jednej bazy kodowej. Jest to ogromna korzyść dla firmy, która chce dostosować się do rynku mobilnego, ale nie ma dodatkowego czasu ani zasobów na zarządzanie wieloma stronami lub platformami.

Poza tym, Google poleca ci go używać. A kiedy Google mówi "Skok", my mówimy "Jak wysoko?!"

"Zauważyliśmy, że około 23% ruchu na stronach mobilnych wynika z wyszukiwania produktów w Google. Jeśli tego nie wiesz, stracisz wielu klientów wracających do Google, ponieważ nie znaleźli odpowiedniego produktu", ostrzega Andrea Anderheggen, założycielka i dyrektor generalny Shopgate, systemu SaaS, który pomaga handlowcom zwiększać przychody mobilne i tworzyć mobilne strony i niestandardowe aplikacje.

Jeśli korzystasz z responsywnego projektu, Twoja strona zostanie sklasyfikowana tak samo, jak oddzielna mobilna i desktopowa strona e-commerce.

Ale tylko dlatego, że rezultat końcowy jest uproszczony i prosty w teorii, nie oznacza to, że strona responsywna jest koniecznie łatwiejszą drogą. Nadal potrzeba czasu, aby ją stworzyć.

Reagowanie nie jest najlepszą drogą, jeśli posiadasz stronę informacyjną. Ponieważ witryna dostosowuje się do każdego urządzenia z osobna, witryna, która opiera się na głębokich szczegółach stron produktów i kategorii może być dla klientów mniej niż gwiezdne doświadczenie. Jeśli Twoja witryna e-commerce wymaga dużej ilości informacji dla klientów, być może zechcesz stworzyć osobną witrynę mobilną.

Reakcja jest przereklamowana
Reakcja na pewno brzmi niesamowicie. "Obiecuję, że dostanę jeden kod dla wszystkich urządzeń", mówi Anderheggen. "Jednakże, widzimy to raczej jako pierwszy krok. To nie daje takich rezultatów, jakie można w pełni osiągnąć za pomocą telefonu."

Jedną z głównych spraw przeciwko reagującym jest konwersja. "Responsive" może zwiększyć konwersję nawet 3 razy w porównaniu z witrynami niezoptymalizowanymi. Jednak dedykowana strona mobilna i natywne aplikacje dopasowane do wszystkich preferencji klienta zwiększają współczynnik konwersji nawet do 12 razy!"

Dedykowana strona mobilna działa lepiej, ponieważ jest budowana specjalnie dla użytkowników mobilnych, a nie tylko dostosowuje się do użytkowników mobilnych.

Mówiąc wprost, 1 na każde 1000 odwiedzających może kupić coś na niezoptymalizowanej stronie internetowej. Na stronach responsywnych, 1 na 250 odwiedzających może zamówić produkt. Według badań opublikowanych przez Shopgate, dedykowana strategia mobilna może przynieść wynik 1 na 60 - 4 razy lepszy niż responsywna i oszałamiający 15 razy lepszy niż strony niezoptymalizowane.

Dedykowana strategia mobilnego handlu robi 200-300% lepiej niż średnie z szablonów responsywnych lub mobilnych, oferując dodatkowo doskonały design.

Wynajęcie niestandardowych programistów dla konkretnej strony mobilnej może być drogie. Ale Anderheggen podkreśla, że jest to warte początkowej inwestycji.

"Może to zabrzmieć jak reakcja pozwalająca na oszczędzanie. Ale nie jest to prawdą z dwóch głównych powodów. To całkiem sporo pracy, aby go ustawić, zwłaszcza jeśli Twoja strona nie jest statyczna i zawiera wiele funkcji. Kiedy patrzysz na projekt swojej strony mobilnej w czasie, w rzeczywistości jest to jeszcze więcej pracy, aby utrzymać stronę responsywną w czasie podczas dodawania nowych funkcji. W rzeczywistości, widzieliśmy w naszych własnych eksperymentach i na naszej własnej stronie internetowej, że reagowanie może zwiększyć czas rozwoju trzy razy".

Jeśli zatrudniasz dewelopera, weź pod uwagę czas wprowadzenia na rynek i koszty rozwoju, aby Twoja strona mobilna była gotowa do działania. W zależności od tego, jak dogłębnie zdecydujesz się wykonać swoją stronę, może upłynąć dużo czasu, zanim będzie ona gotowa do użytku. Oznacza to, że może to również zająć sporo czasu.

"Jeśli kupcy chcą rozwijać się dla wszystkich sześciu obecnie istotnych platform, może to potrwać znacznie ponad rok z zespołem co najmniej 3-5 deweloperów", mówi Anderheggen.

Koszty utrzymania również będą wyższe, ponieważ nie chodzi tu o jedną platformę, ale o około 6, jeśli zdecydujesz się w pełni wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych. "A urządzenia zmieniają się bardzo szybko", zaznacza Anderheggen.

Wynik końcowy:
Idźcie z tym, na co wasz budżet może realnie pozwolić. Każda strona mobilna jest lepsza niż żadna inna strona mobilna w naszej książce.

 

Pokaż mi zimny, twardy kurs przeliczeniowy!


Steve Chou, (człowiek stojący za niesamowitym blogiem My Wife Quit Her Job), stworzył w 2011 roku własną stronę mobilną swojego sklepu eCommerce Bumblebee Linens. W tym czasie jego ruch mobilny wynosił 6%.

Dzisiaj jest na 30%.

Od 2013 r. ruch wzrósł o 26%, a przychody z telefonii komórkowej wzrosły o 41%, przy czym całkowite przychody z telefonii komórkowej są na tym etapie rzędu dwucyfrowego.

Nieźle, prawda?

Wcześniej Bumblebee Linens miał zoptymalizowaną witrynę mobilną, dzięki czemu otrzymywał o 28% mniej stron na jedną wizytę przy 1% współczynniku konwersji (w śledzeniu docelowych klientów, którzy chcą dokonać zakupu).

Po uruchomieniu jego strony mobilnej, przeliczniki te uległy podwojeniu, a wartość jego wizyty wzrosła z $.28 na osobę odwiedzającą do $1.25 na osobę odwiedzającą. To dużo dodatkowych przychodów dzięki witrynie zoptymalizowanej pod względem mobilnym.

W zeszłym roku ruch na smartfonach stanowił 11,3% jego ogólnego ruchu w sezonie wakacyjnym i odpowiadał za 3,2% sprzedaży. W ubiegłym roku ruch ze smartfonów stanowił 21,3% całego ruchu i 6,9% sprzedaży, co stanowi jedną piątą całego ruchu przychodzącego do Bumblebee Linens.

Nie ma żadnej wady dodawania strony zoptymalizowanej pod kątem mobilnym dla Twojego biznesu e-commerce. Bez względu na trasę, którą pokonasz, prawie na pewno zobaczysz wzrost ruchu na stronie, wskaźniki konwersji i sprzedaży.

Inspirujące witryny mobilne
Oto sztuczka, aby dowiedzieć się, czy strona jest responsywna w porównaniu z niestandardową konstrukcją mobilną, gdy badasz to na własną rękę. Każda witryna, która zaczyna się od m. w telefonie oznacza, że jest to witryna specyficzna dla telefonu komórkowego, oddzielona od wersji desktopowej.

Wskakuj na telefon i sprawdź te strony już teraz, aby kręciły się kreatywne koła.

Starbucks
Burton
Amazonka
Patagonia
BassPro
Zappos
Asos
Nike

 

Lista kontrolna projektowania urządzeń przenośnych
Teraz, gdy wiesz, jak efektywna może być mobilna strona e-commerce dla Twojej firmy, skorzystaj z tej listy kontrolnej, aby upewnić się, że jest ona prawidłowo zoptymalizowana. Nazywamy ją formułą CLANCY.

Czy Twoja strona robi to, co poniżej:

Łatwo się wylogować
Czas załadunku jest szybki
Analityka jest zoptymalizowana pod względem mobilnym
Nawigacja to cinch
Kliknięcie na telefon jest łatwo dostępne
Chciałbyś kupić z tej strony, nawet gdyby nie była twoja.

Mobilność to już nie tylko "miło mieć", to "trzeba mieć", jeśli chcesz dostosować się do zmieniającego się krajobrazu handlu elektronicznego.

Powodzenia w podróży do ekscytującego świata handlu mobilnego.