Post

Jak zwiększa się konwersja dzięki osobistym filmom wideo po zakupie

Wiele firm zajmujących się handlem elektronicznym nie docenia skutków angażowania się w kontakty z klientami poza zakupem. Nie dostrzegają, jak ważne jest śledzenie kupujących i dziękowanie im.

Jest to niefortunne, ponieważ pozytywne zaangażowanie prowadzi do tego, że klienci wracają do "przyjaznych" sklepów. Jest to tym bardziej godne pożałowania, że istnieje łatwy i szybki sposób na stworzenie zaangażowania:

Filmy z odpowiedziami działu obsługi klienta.

Dzielenie się krótkimi filmami wideo z klientami to skuteczny sposób na zbudowanie silnych relacji. Pokazuje między innymi, że Ci zależy i sprawia, że kupujący łatwo Cię zapamiętają.

Ale to nie są zwykłe filmy, są one osobiste i wyjątkowe. Ich nagranie i udostępnienie zajmuje mniej niż 20 sekund, a dzięki nim można łatwo zwiększyć ich zatrzymanie. Utrzymanie klientów jest niezwykle ważne, ponieważ pozyskanie nowych może kosztować od 5 do 25 razy więcej.

Weźmy poniższy film jako doskonały przykład osobistego filmu wideo po zakupie, zrobionego dobrze. Jest przyjazny, skierowany specjalnie do klienta po imieniu i zachęcający go do zaangażowania. Klient na pewno zwróci i kupi więcej w tym sklepie.


Klienci, z którymi nie spotykam się twarzą w twarz, wyrazili fantastyczne opinie, że czują się naprawdę związani, w związku z czym pozostali z nami. Łatwo jest zgubić się w tym zalewie e-maili przychodzących do klienta, więc Bonjoro to świetny sposób, aby wyróżnić się z tłumu i sprawić, że Twoja firma zostanie zauważona". - Jane z Gathered Green w sprawie używania Bonjoro

Tutaj dowiesz się, dlaczego i jak powinieneś tworzyć takie filmy, aby zwiększyć swoje konwersje.

Korzyści z filmów wideo po zakupie
Jeśli chcesz uzyskać wyższy współczynnik konwersji, zaangażowanie klientów kupujących jest kluczowe. Angażowanie ich poprzez filmy jest mądre. Oto dlaczego:

  • Dlaczego powinieneś angażować swoich klientów
  • Dlaczego miałbyś to robić poprzez filmy wideo
  • Jak tworzyć swoje osobiste filmy wideo
  • Informacje zwrotne o filmach wideo po zakupie
  • Ulepszaj swoją markę dzięki osobistym filmom wideo
  • Dlaczego powinieneś angażować swoich klientów

Musisz mieć pewność, że Twoi klienci wracają, aby zwiększyć swoje konwersje. Częstotliwość zakupów oznacza większą sprzedaż od lojalnej społeczności i lepsze wyniki finansowe. To musi być podstawą twojego biznesu.

Zaangażowanie pozwala na budowanie tych lojalnych relacji z klientami, ale już o tym wiesz. Wysyłasz e-maile do klientów po dokonaniu zakupu, dziękując im, jak niezliczona ilość innych specjalistów eCommerce.

Ale nie chcesz być jak każdy inny właściciel sklepu, chcesz się wyróżniać. I tam właśnie przychodzą filmy po zakupie. Niewielu sprzedawców nawet o tym myśli, ale ci, którzy to robią, czerpią z tego korzyści.

Podczas tworzenia osobistych filmów po zakupie, należy stworzyć określoną sekwencję:

Dziękujemy każdemu klientowi za zakupy w Twoim sklepie. Wszyscy kochają być doceniani i szukają więcej tego uczucia poprzez zakupy. Kupujący, którzy otrzymają osobistą wiadomość z podziękowaniem, wiedzą, że są dla Ciebie niezbędni. Wiedzą, że polegasz właśnie na nich.
Informuj ich o nowościach w ich zamówieniach online, gdy czekają na dostawę. To buduje zaufanie do Twojego sklepu i pozwala kupującym na swobodne myślenie o przesyłkach. To poczucie spokoju pozwala im wiedzieć, że mogą wygodnie robić zakupy na Twojej stronie ponownie.
Daj im znać, że mogą do Ciebie dotrzeć, jeśli mają jakiekolwiek obawy dotyczące Twojego produktu/usługi. Zapewnienie kupującym łatwego sposobu na recenzję Twojej marki pokazuje, że jesteś niezawodny. Wielu kupujących nie będzie narzekać - nawet jeśli mają ku temu powód - jeśli nie wiedzą, jak to zrobić. Oznacza to, że omijają Cię cenne informacje o sposobach na poprawę.
Informuj ich o tym, co nowego ma do zaoferowania Twój sklep. Może to obejmować nowe przedmioty lub oferty specjalne. Danie im znać, czego mogą się spodziewać, buduje emocje i zwiększa szanse na impulsowe zakupy.
Twoje filmy powinny być w tej kolejności, zarówno pod względem ważności jak i kolejności.


Dlaczego miałbyś to robić poprzez filmy wideo
Filmy wideo są świetne, ponieważ zapewniają lepszy kontekst niż jakiekolwiek inne medium. A kontekst pomaga ludziom lepiej zachować informacje. Według badań przeprowadzonych przez Doxee, "Przeciętny użytkownik zatrzymuje 95% wiadomości w filmie; jeśli chodzi o tekst, procent ten spada do 10%".

Krótkie filmy wideo są bardziej urzekające, łatwo zrozumiałe, bardziej osobiste i bardziej rozrywkowe. Jeśli nagrywasz wideo po zakupie, kupujący:

Zobacz, że rozmawiasz bezpośrednio z nimi. Ta osobista więź tworzy większe poczucie lojalności między nimi a Tobą." Kochamy to i naszych klientów! Dziękujemy, że to zrobiłeś, abyśmy mogli zbudować związek od razu po fakcie!" - Kelsie Rios z Rylapack w sprawie używania Bonjoro
Poznaj lepiej Ciebie i Twoją markę, budując w ten sposób zaufanie, którego poszukują od firm. "Absolutnie najlepszy sposób na zwiększenie swojej widoczności wśród odbiorców (bez konieczności odwiedzania ich w domu!)" - Angi B. w sprawie używania BombBomb
Nie ma wielu marek, które dzielą się osobistymi filmami wideo ze swoimi klientami. Oznacza to, że masz większe szanse wyróżnić się na tle innych firm, jeśli z nich korzystasz. Kupujący online są codziennie bombardowani wiadomościami tekstowymi ze sklepów internetowych. Będą jednak zwracać uwagę na te, które przyciągają ich uwagę i mają odwagę być innowacyjne.

Zaangażowanie i nagrywanie osobistych filmów wideo są kluczem do sukcesu eHandlu. Ale nie tylko one. Możesz dowiedzieć się o wiele więcej o eHandlu i wdrożyć go we własnym biznesie. Dołączenie do społeczności podobnie myślących profesjonalistów eCommerce pomoże Ci odkryć więcej.

Jak tworzyć swoje osobiste filmy wideo
Teraz, gdy już wiesz, dlaczego powinieneś angażować swoich klientów poprzez filmy, spójrzmy jak to zrobić. Poniżej znajdują się wskazówki i odpowiednie przykłady, które możesz wykorzystać w swoim zaangażowaniu.

Użyj odpowiednich narzędzi
Możesz znaleźć różne programy wideo do obsługi klienta, które odpowiadają Twoim potrzebom. Należy jednak pamiętać, że nie są to filmy, które tworzysz na YouTube, Wistia lub Vimeo. Nie, te i inne takie jak one są platformami wideo długiego formatu.

Potrzebujesz platform, które są specjalnie zaprojektowane do natychmiastowego mikroformatowania filmów. Platformy te nagrywają Twoje filmy wideo i dostarczają je Twoim klientom na ich telefony. Niektóre z najlepszych platform mikroformatowych obejmują:

Bonjoro: Łatwy sposób na wysłanie spersonalizowanej wiadomości wideo na skrzynkę e-mail klienta. Bonjoro pozwala na personalizację krótkich filmów wideo poprzez włączenie własnej marki i CTA. Może również integrować się z istniejącymi narzędziami biznesowymi, takimi jak Mailchimp, Google, Patreon i inne.
Przejmij: To pozwala na bezpośrednie połączenie się z klientami poprzez czat wideo na żywo. Możesz również komunikować się z klientami w czasie rzeczywistym za pomocą połączeń wideo lub audio. Dzięki temu możesz nie tylko im podziękować, ale także pomóc im w rozwiązywaniu problemów i prowadzeniu demo sprzedaży.
BombBomba: To pozwala na tworzenie filmów poprzez rozszerzenie Chrome lub aplikację mobilną. Możesz je następnie dodać do swoich wiadomości e-mail, aby zwiększyć zaangażowanie. BombBomb oferuje także niestandardowe plany działania i analizy, które pozwolą Ci wykorzystać to, co najlepsze. Można ją zintegrować z takimi platformami, jak LinkedIn, Salesforce, Gmail i innymi.
Loom: Kolejne oprogramowanie wideo, do którego masz dostęp za pośrednictwem rozszerzenia przeglądarki. Loom pozwala na nagrywanie screencastów. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz pokazać klientom, jak rozwiązać dany problem za pomocą przewodnika "krok po kroku". Jest szybkie i proste w użyciu oraz ułatwia odbiorcom zrozumienie tego, co wyjaśniasz.
Zdobądź zaufanie klientów
Używanie filmów wideo może stworzyć poczucie, że nie masz nic do ukrycia i prowadzisz profesjonalną operację. Aby zdobyć zaufanie klientów, powinieneś:

Bądź prawdziwy. Twoi klienci chcą być w stanie odnosić się do Ciebie, więc autentyczność jest ważna. Twoje filmy nie muszą być niewiarygodnie wyrafinowane, dopóki klient ma wrażenie, że cię zna.
Odsuń zasłonę. Pokaż swoim klientom te części swojego biznesu, których nie mogą zobaczyć na stronach produktów. Można to osiągnąć, pokazując różne operacje odbywające się w tle.
Rozmawiaj naturalnie. Używaj takiego tonu rozmowy jak podczas rozmowy z przyjacielem. Klienci nie chcą czegoś, co brzmi jak próba lub scenariusz. Możesz użyć zarysu punktów, które chcesz zamieścić w filmie, a następnie zająć się nimi w sposób naturalny.
Chwyć ich uwagę natychmiast
Ponieważ jesteśmy nieustannie bombardowani treścią, klienci mają krótki zasięg uwagi. Twój film musi ich natychmiast ująć i utrzymać ich w oglądalności. Można to osiągnąć poprzez krótkie wprowadzenie.

Ludzie zaczynają tracić koncentrację po 8 sekundach. W tym czasie należy podać swoje najważniejsze informacje. Następnie możesz rozwinąć je dalej, gdy będziesz miał ich uwagę. Ale nie róbcie tego zbyt długo.

Musi być jakiś punkt w Twoich filmach, który przekona klientów do podjęcia konkretnych działań. Daj swoim klientom kolejny krok, który będą chcieli zrobić po obejrzeniu Twojego filmu. Twoje wezwanie do działania może być do:

Zapisz się na newsletter lub webinar.
Przekaż informację zwrotną dotyczącą doświadczeń klienta.
Dołącz do swojej społeczności.
Rozpocznij bezpłatną wersję próbną funkcji, którą klienci uznają za interesującą.
Skorzystaj z oferty specjalnej, takiej jak zniżka w Twoim sklepie internetowym.
Produkuj wysokiej jakości filmy wideo
Tak, twoje filmy nie muszą być niewiarygodnie wyrafinowane, ale muszą mieć pewną jakość. Nikt nie chce oglądać niechlujnych lub ziarnistych filmów, a filmy niskiej jakości mogą zaszkodzić Twojej marce. Unikaj słabej jakości przez:

Upewnij się, że twój film jest czysty. Powinien płynąć dobrze od początku do końca, bez opóźnień i przerw. Obejrzyj go, zanim wyślesz go do klienta.
Optymalizacja wideo dla użytkowników mobilnych. Niezależnie od tego, czy udostępniasz film za pośrednictwem poczty elektronicznej, czy strony na swojej stronie, upewnij się, że pasuje on do urządzeń mobilnych. Upewnij się również, że wszelkie działania, które chcesz, aby klienci podejmowali, są wyraźnie widoczne.
Używaj urzekających miniaturek
Miniaturka filmu jest tym, co twoi klienci zauważą pierwsi. Chcesz, aby przemówił do Twoich klientów tak, aby kliknęli 'Odtwórz'. W przeciwnym razie, Twoi klienci nie będą przeszkadzać w oglądaniu i będą kontynuować swoje dni. Świetne miniaturki zawierają:

Przyjazne twarze, które pokazują klientom, że będą otrzymywać wiadomość od prawdziwego człowieka.
Markowe elementy, takie jak logo lub inne obrazy, które tworzą rozpoznawalność.
Kontrastujące kolory, które sprawiają, że miniaturka się wyróżnia.
Zmierz swoje wysiłki
Aby dowiedzieć się, czy Twoje filmy video dotyczące obsługi klienta są skuteczne, zmierz kluczowe wskaźniki:

Watch Rate: Jak długo twoi klienci oglądają twój film. Jeśli wskaźnik oglądalności jest niski, Twój materiał może nie być porywający lub nie być istotny dla Twoich klientów. Pamiętaj, aby trzymać go krótko.
Ilość oglądanych filmów: Ile osób ogląda twój film. Większość platform liczy obraz po tym, jak ktoś obejrzy go przez kilka pierwszych sekund. To mówi Ci, czy Twoje wprowadzenie jest wystarczająco wciągające.
Przebiegi kliknięć: Ile osób działa na twoim CTA. Dzięki temu możesz ocenić, jak skuteczne jest Twoje wywołanie do działania.
Konwersje: To jest to, co naprawdę chcesz wiedzieć. Im wyższy współczynnik konwersji, tym więcej sprzedaży Twój sklep robi.