Post

Jak zdobyć pracę w handlu, o którą nawet Bezos byłby zazdrosny

Pewnie słyszałeś te plotki. Praca w e-commerce jest całkiem słodka. I jesteśmy tu, aby potwierdzić, że to całkowicie prawda.

Bez względu na to, czy pracujesz już na poziomie podstawowym i szukasz pracy w eHandlu, czy masz nadzieję na zmianę pól, mamy kluczowe przykłady, jak pokazać umiejętności, które musisz dopasować do umiejętności pracy w eHandlu, których oczekują pracodawcy.

Gotowy, aby dowiedzieć się, jak zdobyć pracę w eHandlu? Oto jak promować swoje talenty i zdobyć miejsce w pokoju rozmów kwalifikacyjnych.

Zacznij od Listu Okładkowego Mordercy
Istnieje wiele przewodników, które mówią ci, że kluczem do wyróżnienia się jest specjalistyczne CV do pracy, której szukasz. Chociaż to nigdy nie boli, pierwsza linia obrony między tobą a wywiadem jest przemyślany list motywacyjny.

List motywacyjny jest okazją do bezpośredniej rozmowy z przyszłym pracodawcą. Jest to również sposób na pokazanie swojej osobowości i wspomnienie wszystkiego, co wymaga dalszego wyjaśnienia w CV.

Oto prawdziwy przykład. Kiedy próbowałem przenieść się ze świata redakcji do świata copywriterów, musiałem się zastanowić, w jaki sposób mogę zaspokoić moje wcześniejsze umiejętności, aby uczynić je atrakcyjnymi. Nie miałem żadnego doświadczenia copywritingowego w swoim życiorysie, ale wiedziałem, że niektóre z krótkich opisów produktów, nad którymi pracowałem przez lata, wraz z moją samoukiem w zakresie SEO, będą musiały być wyjaśnione, jeśli chcę postawić stopę w drzwiach. Zapisałem to wszystko w moim liście motywacyjnym.

I tak właśnie wylądowałem w pierwszej pracy i przeszedłem do świata e-commerce. Ty też możesz tak zrobić.

Wskazówki dotyczące wyróżnienia listu motywacyjnego
Zmień doświadczenia niezwiązane z handlem w doświadczenia związane z handlem elektronicznym
Masz swoje własne szalone media społecznościowe? Powiedz im, jak Twoja sprawność Instagramu pomoże bezpośrednio ich marce. Byłeś sportowcem z college'u? Twoje dążenie do pokonania konkurentów czyni z ciebie urodzoną płatną siłę napędową ruchu. Wchodzimy w to bardziej poniżej.

Pokaż im, że znasz się na biznesie
Zrób swoje badania, wyjaśnij co lubisz i co chciałbyś poprawić w swojej firmie konkretnie. Powiedz im, jakie masz umiejętności, bez których ich firma po prostu nie może się obejść. Wpisz do swojej notatki nazwisko potencjalnego konkurenta, aby wiedział, że masz kciuk na pulsie branży.

Be Someone You'd Want to Work Next to
Jeśli wiesz, że kultura firmy jest wyluzowana, nie bądź zbyt zapięty w swoim liście motywacyjnym. A jeśli wiesz, że serwują Taco we wtorki w biurze, chwyć się swoim przepisem na guacamole (ale tylko jeśli jest naprawdę dobry). To świetne miejsce, aby ta twoja osobowość błyszczała.

Opowiedz dobrą historię
Nawet jeśli nie możesz sobie wyobrazić niczego związanego z eHandlem w swojej przeszłości, podziel się doświadczeniem z przeszłości, w jaki sposób nauczyłeś się nowej umiejętności i przybiłeś ją. Wszyscy kochają historię sukcesu. A pracodawcy chcą je usłyszeć.

Spersonalizuj go
Pamiętaj, aby kierować swoją notatkę do kierownika ds. zatrudnienia, a nie do ogólnego "Sir or Madam" lub "To Whom It May Concern".

Skoncentruj się na swoim Intro
Chwyć ich uwagę w pierwszej linijce listu. Uwielbiamy ten przykład z Forbesa:

Jeśli jestem w sali konferencyjnej i wideo nie działa, nie jestem w stanie po prostu zadzwonić do działu IT i czekać. Wczołgam się też (z wdziękiem) pod stół i sprawdzę, czy wszystko jest prawidłowo podłączone.

W dwóch zdaniach ten przyszły pracownik przekazuje zarówno swoją osobowość, jak i to, jak może funkcjonować w środowisku biurowym. To świetny sposób, aby natychmiast pokazać firmie, jakim typem członka zespołu będziesz.

Jak zastosować swoje własne umiejętności
Pracując nad tym, jak uzyskać pracę w eHandlu, zaczynasz zauważać, że niektóre kluczowe frazy lub zestawy umiejętności pojawiają się raz po raz w niszy, o którą się starasz. Jeśli masz nadzieję, że zostaniesz menedżerem ds. mediów społecznościowych, często pojawia się termin "zwiększanie świadomości marki". A jeśli szukasz pracy w dziale rozwoju, zazwyczaj postrzegasz "projektowanie przyjazne dla użytkownika" jako zestaw umiejętności. Na szczęście dla Ciebie, większość umiejętności, których poszukują właściciele sklepów eCommerce nie są specyficzne dla eHandlu!

W rzeczywistości, po przeprowadzeniu rozmów z niezliczonymi właścicielami sklepów internetowych, którzy zatrudnili (i zwolnili) pracowników, większość z nich zgodziła się, że doświadczenie w eHandlu jest miłe, ale nie jest koniecznością.

Różne kariery w branży handlu elektronicznego będą wymagały różnych umiejętności i różnych poziomów doświadczenia. Jeśli jesteś ciekawy, w jaki sposób zaspokoić swoje potrzeby, aby być sprzedawanym menedżerowi ds. rekrutacji, sprawdź niektóre z naszych przykładów poniżej.

Po przeprowadzeniu rozmów z niezliczonymi właścicielami sklepów internetowych, którzy zatrudnili (i zwolnili) pracowników, większość z nich zgodziła się, że doświadczenie w eHandlu jest miłe, ale nie jest to konieczne.

Obsługa klienta
"Możesz nauczyć kogoś, jak obsługiwać klientów, ale nie możesz nauczyć go, jak być człowiekiem."

Jacquie Jones jest kierowniczką biura Frame Destination. Zajmuje się przeprowadzaniem wywiadów w celu znalezienia najlepszych przedstawicieli obsługi klienta dla firmy.

"Dobry list motywacyjny jest wtedy, gdy można poczuć, że ich osobowość przechodzi", mówi. "Chcesz, żeby umieli komunikować, kim są, więc kiedy mają do czynienia z klientami, też mogą to poczuć."

Umiejętności do podkreślania
Może to zabrzmieć naturalnie, ale Jacquie mówi, że wykwalifikowani kandydaci powinni dać jasno do zrozumienia, że lubią ludzi i chętnie będą z nimi na co dzień się kontaktować.

Umiejętności komunikacyjne, cierpliwość i bycie dobrym słuchaczem na czele swojej listy kluczowych atrybutów wielkiego agenta obsługi klienta.

Mark Rogers, właściciel Frame Destination, mówi, że nie lubi widzieć, że ktoś wcześniej pracował dla call center.

"W centrach telefonicznych chodzi o skryptowy wolumen", mówi Mark. "Wolimy szukać ludzi, którzy mają bardziej skomplikowane zadania związane z obsługą klienta, gdzie wszystko nie może być skryptowane, gdzie muszą rozwiązywać problemy i znajdować rozwiązania".

Na przykład, jeśli pracowałeś w branży medycznej lub w druku fotograficznym i musisz mieć bezpośredni kontakt z klientami, Twoje doświadczenie może być łatwo wprowadzone do eHandlu.

Data-Heavy Roles
Chociaż termin ten jest szeroko zdefiniowany, od niektórych analityków eCommerce oczekuje się, że zrobią wszystko, od uruchomienia reklam na Facebooku, poprzez optymalizację współczynnika konwersji, aż po zbilansowanie książek. Ale Brian Goulet, właściciel Goulet Pens, nie zgadza się.

"Kiedy zatrudniamy się na stanowisko oparte na danych, patrzę na rodzaj wyniku końcowego, którego szukam", mówi. "Na przykład, chcę wiedzieć, ilu nowych klientów sprowadzamy co tydzień i gdzie po raz pierwszy o nas usłyszeli". Biorąc pod uwagę moją obecną platformę i technologię, nie jest to łatwa informacja do znalezienia. Nasz analityk danych dowiaduje się, jak zdobyć te informacje. Dużo pisze makra w Excelu i pomaga w automatycznych procesach w moim dziale zapasów i zakupów."

Osoby, które zawsze zastanawiają się, "Czy to jest najbardziej efektywny sposób, w jaki możemy to zrobić?", są stworzone do takich zadań. Ponieważ nie wszystkie miejsca pracy związane z danymi są równe, właściciele sklepów poszukują technicznych obszarów kompetencji: statystyki, procesów biznesowych, analityki, programowania, zarządzania bazami danych czy analizy finansowej.

Umiejętności do podkreślania
"Mniej chodzi o faktyczne dane, którymi zarządzałeś, a więcej o twój proces", mówi Brian. "Konkretne programy komputerowe, których używałeś, mają znaczenie tylko wtedy, gdy będziesz ich używał w swojej nowej roli."

Zamiast tego, pokaż, że masz nieodłączną zdolność do uczenia się nowych umiejętności i być w stanie rozwiązać problem, który Brian mówi, że jest najwyższą rzeczą, czego szuka w kandydatach.

Należy pamiętać o przypadkach, w których udało ci się zgniatać liczby jak mistrz i o tym, jak podejmowałeś decyzje w oparciu o swoje ustalenia. Jeśli obecnie znajdujesz się w ciężkiej pracy i chcesz przenieść te umiejętności do e-handlu, Brian sugeruje pozostanie aktywnym uczniem.

"Spróbuj dowiedzieć się jak najwięcej o procesie, w ramach którego zbierasz dane i jak to jest, że dane są wykorzystywane do podejmowania decyzji", mówi. "To jedno, co się kryje w liczbach, a drugie, to zrozumienie, jakie liczby mają znaczenie i są warte twojego czasu, by na nie spojrzeć."

Pozycje SEO (Search Engine Optimization) lub PPC (Pay-Per-Click)
Te trzyliterowe akronimy są bardzo poszukiwanymi miejscami pracy w eHandlu i prawdopodobnie jednymi z najlepszych miejsc pracy w eHandlu na świecie. Pragnienie uczenia się w obu tych rolach jest absolutnie niezbędne, ponieważ obie dziedziny stale się rozwijają w branży.

"Z czterech pracowników, których zatrudniamy na te stanowiska, tylko jeden ma wcześniejsze doświadczenie w handlu elektronicznym", mówi Blair Budlong, właściciel Decks Direct.

Blair poszukuje dwóch kluczowych umiejętności: naprawdę doskonałej znajomości Excela w pracy oraz dawnego doświadczenia zawodowego. I tak, liczy się tło jako sportowiec!

"Chcemy, aby ten wewnętrzny napęd zrobił się lepszy i pokonał konkurenta. Ktoś z chęcią wygra swoim umysłem i wysiłkiem", mówi. "Reszta może zostać wytrenowana lub nauczona."

Umiejętności do podkreślania
Ponieważ tak wiele można nauczyć się w tych rolach, prawdziwa chęć do nauki jest kluczowa. Blair uwielbia widzieć przyszłych pracowników, którzy będą słuchać podcastów lub czytać odpowiedni blog. "Zwłaszcza ta rola musi mieć chęć do bycia ciekawskim", mówi.

Blair korzysta z dwóch rozmów kwalifikacyjnych, aby znaleźć odpowiedniego kandydata: pierwsza koncentruje się na dopasowaniu kulturowym, a druga upewnia się, że oczekiwania związane z rolą są zrozumiałe. W rozmowie podziel się umiejętnością, którą obecnie wyróżniasz, a w której wcześniej nie miałeś żadnego doświadczenia. Dla takich pracodawców jak Blair będzie to łatwy sposób, aby przekonać się, że będziesz doskonałym studentem SEO lub PPC.