Post

Jak zbudować i uruchomić udany sklep internetowy?

Po podjęciu decyzji o utworzeniu sklepu internetowego, proces jego uruchomienia może być mylący i przytłaczający.  Jest wiele decyzji do podjęcia, a skoncentrowanie wysiłków na niewłaściwych obszarach może prowadzić do wielu miesięcy zmarnowanego wysiłku.

Na szczęście nie musisz ślepo domyślać się najlepszego podejścia.  Bazując na moich sukcesach i porażkach w zakładaniu wielu sklepów eCommerce, te wytyczne pomogą Ci sprawić, aby Twój własny eCommerce stał się sukcesem. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zrobić sklep internetowy, to trafiłeś we właściwe miejsce.


Wybierz łatwy w użyciu koszyk zakupowy
Im więcej czasu spędzisz na zmaganiach ze skomplikowanym koszykiem zakupów, tym mniej czasu będziesz musiał skupić się na tym, co naprawdę ważne: na tworzeniu wartościowych treści, na interakcji z klientami i marketingu swojej firmy.  Spraw, aby wybór łatwej w obsłudze platformy stał się priorytetem przy jej uruchamianiu.  W razie potrzeby zawsze możesz zmienić/aktualizować platformę później (upewnij się tylko, że nie sparaliżujesz migracji strony).

Najprostszym sposobem na zbudowanie sklepu internetowego jest korzystanie z w pełni hostowanego, opartego na abonamencie koszyka.  Usługi te zajmują się hostingiem, integracją płatności i szczegółami technicznymi, co pozwala na szybkie uruchomienie strony.

Istnieje wiele opcji do wyboru, ale zdecydowanie polecam Shopify (link aff).  Jest to koszyk, do którego przeniosłam swój własny sklep i byłam zachwycona jego funkcjami, wydajnością i wsparciem. 

Będziesz płacił miesięczną opłatę za prawie każdy hostowany koszyk, ale będzie to niewielka cena za to, że nie musisz się martwić o poprawki bezpieczeństwa, konfigurację serwera i regularne aktualizacje.

Jeśli jesteś technicznie skłonny i chcesz mieć nieco większą kontrolę nad swoim sklepem, będziesz chciał wybrać wózek samochowkowy.  Moje najlepsze wybory dla nowego właściciela sklepu to WooCommerce i OpenCart.

WooCommerce to wtyczka do WordPressa, która przekształca popularny CRM w koszyk na zakupy.  Jest dość łatwy do zainstalowania i ma wiele dostępnych tematów.

OpenCart jest samodzielnym openhttps://www.ecommercefuel.com/shopping-cart/

wózek na zakupy, który jest znany z tego, że jest lekki i łatwy do dostosowania.  Jeśli jesteś trochę bardziej wygodny od strony technicznej, polecam udać się z nimi.

Nie polecam Magento nowym właścicielom sklepów, mimo ich popularności.  Jest to bardzo mocny wózek, ale jest zbyt skomplikowany i niezwykle trudny w utrzymaniu.  Kiedyś byłam użytkowniczką Magento i przeniosłam się do Shopify ze względu na złożoność i problemy jakie to powodowało - szczególnie dla małego zespołu bez dedykowanego programisty w obsłudze.

Polecam trzymanie się z dala od ZenCart i osCommerce, ponieważ są to stare platformy, od których ludzie się oddalają. Możesz przeczytać więcej o najlepszych wózkach eCommerce w naszym przewodniku porównywania koszyka.

Uruchomienie tak szybko, jak to możliwe
Czas zabić swoje perfekcjonistyczne skłonności!  Stworzenie sklepu internetowego i szybkie uruchomienie go jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojego początkującego biznesu.

Jeśli jesteś nowy w swojej niszy, prawdopodobnie nie masz pojęcia, kim są Twoi klienci lub czego potrzebują.  Oh, możesz myśleć, że wiesz, ale nie masz.  Więc próba zainwestowania w stworzenie idealnego sklepu, który zaspokoi potrzeby, pragnienia i problemy Twoich klientów jest prawie na pewno stratą czasu.  Zamiast tego, zbudować podstawowy sklep internetowy tak szybko, jak to możliwe, aby rozpocząć interakcję z klientami, aby dowiedzieć się więcej o nich.

Kiedy już będziesz miał lepszy pomysł na swoją niszę, możesz poprawić swoją stronę internetową w oparciu o nową wiedzę.  I podczas gdy Ty zbierasz te wszystkie informacje, prawie na pewno uruchomiłeś też kilka sprzedaży.

Innym powodem do szybkiego uruchomienia sklepu jest fakt, że wprowadzenie go na rynek zajmuje dużo czasu i wysiłku.  Im prędzej będziesz miał sklep z przodu i online - nawet bardzo podstawowy - tym szybciej możesz zacząć opowiadać światu o swojej działalności, budować linki i marketing.

W celu jak najszybszego uruchomienia, polecam:

1) Korzystanie z opisów magazynowych i zdjęć - Jeśli jesteś nowy w tej niszy, prawdopodobnie nie wiesz nic o swoich produktach!  Wykorzystaj więc informacje od producenta, aby szybko wprowadzić produkt na rynek i wrócić do pisania unikalnej kopii, gdy rzeczywiście masz coś wyjątkowego i autorytatywnego do powiedzenia.

2) Korzystanie z gotowych szablonów - nie obchodzi mnie, co mówią światowej klasy graficy; nie potrzebujesz fantazyjnego, niestandardowego szablonu za 5000 dolarów, aby dobrze radzić sobie w eHandlu.  Jeden z moich najpopularniejszych sklepów eCommerce używa wbudowanego szablonu, a ja nigdy nie słyszałem, aby jeden z klientów powiedział: "Hej! Czy to jest szablon magazynowy?  Nie jestem pewien co do was, chłopaki ...."  Nawet jeśli używasz najpopularniejszego szablonu na świecie, 99,9% Twoich klientów nie będzie miało pojęcia.

 

Zrób to sam.
Przy tworzeniu pierwszego sklepu internetowego, zdecydowanie polecam zrobić jak najwięcej samemu na początku.  Jeśli nie rozumiesz, jak fundamentalnie działa twój biznes, nie będziesz w stanie skutecznie szkolić zespołu w przyszłości.  A poleganie na płatnych wykonawcach (programistach, webdesignerach, itp.) za każdym razem, gdy trzeba dokonać zmiany, jest kosztowną i bezradną sytuacją.

Samodzielne robienie rzeczy sprawia, że priorytetem jest to, co ważne, aby iść do przodu i co może poczekać.  Naprawdę łatwo jest rzucić pieniądze na problem, zamiast naprawdę analizować czy jest to: 1) naprawdę konieczne i 2) dobra inwestycja.  Kiedy większość rzeczy robisz samemu na początku, jesteś mniej skłonny do marnowania pieniędzy na rzeczy nieistotne.

Tej lekcji nauczyłem się w trudny sposób, kiedy uruchomiłem TrollingMotors.net.  W przeszłości robiłem prawie wszystko sam, od budowy strony do marketingu i SEO, kiedy uruchamiałem stronę e-commerce.  Kiedy przyszedł czas na automatyzację biznesu, znałem go od wewnątrz i na zewnątrz i byłem w stanie kompetentnie przeszkolić zespół do zarządzania nim dla mnie.

Ale kiedy uruchomiłem TrollingMotors.net, pomyślałem, że mogę po prostu zapłacić komuś innemu za całą ciężką pracę dla mnie!  Zleciłem więc zaprojektowanie strony drogiemu deweloperowi i zainwestowałem znaczną sumę w długoterminowy kontrakt SEO na marketing i ruch.  Ogólnie rzecz biorąc, zainwestowałem ponad 15.000 dolarów w uruchomienie strony.  Z innymi ludźmi wykonującymi całą pracę, pomyślałem, że to będzie łatwy, bezbolesny proces!

Ale potem zacząłem mieć kłopoty.  Kiedy musiałem dokonać prostej zmiany na stronie, musiałem skontaktować się z moimi programistami, aby uzyskać pomoc.  Nie znałem nowego koszyka, którego używali i musiałem polegać na nich przy dokonywaniu podstawowych zmian.  A ponieważ nie spędzałem tyle czasu na marketingu i łączeniu się z innymi w mojej niszy, nie rozumiałem prawie tak dobrze mojego rynku.

Wreszcie, ponad rok po zatrudnieniu mojej firmy SEO, ruch na stronie wziął ogromny nosive kiedy rankingi spadły gwałtownie w Google.  Powód?  Firma, której powierzyłem SEO i marketing, użyła kilku szkicowych taktyk, a my zostaliśmy ukarani przez Google.

Jestem teraz o wiele bardziej zaangażowany w projektowanie i marketing strony TrollingMotors.net, ale to była kosztowna lekcja.  Nie popełnij tego samego błędu!  Nie musisz robić wszystkiego na zawsze, ale upewnij się, że jesteś w pełni zaangażowany w główne aspekty swojej działalności na wczesnym etapie.  To dużo tańsza opcja na dłuższą metę.

Rynek Nieustannie
Większość ludzi rażąco nie docenia, jak bardzo marketing jest potrzebny do zbudowania rentownego biznesu e-commerce.  Zwłaszcza w pierwszych dniach, to wymaga wiele wysiłku, aby Twoja firma na mapie i zauważyć.  Przez pierwsze sześć miesięcy każdej nowej strony eHandlu, polecam następujące priorytety czasowe:

Miesiąc 1: Stwórz swój sklep internetowy i uruchom go
Miesiąc 2: Ulepszyć swoją stronę
Miesiące 3 - 6: Rynek jak twój biznes zależy od niego ... bo tak jest!
To 67% twojego czasu spędzonego wyłącznie na marketingu!  Nie na testach A/B, usprawnianiu biznesu czy tworzeniu strategicznej wizji. Nie ulepszanie projektu swojej strony lub logo.  Fanatyczny marketing. Większość stron e-commerce zawodzi, ponieważ nie doceniają tego, jak ważne są wczesne działania marketingowe i nie zyskują wystarczającej motywacji.  Nie pozwól, aby to byłeś ty.

Być może myślisz: "Wyluzuj z tym całym marketingowym szumem!  Zrobię tylko kilka ogłoszeń."  To prawda, że reklama to świetny sposób na rozpoczęcie biznesu e-commerce na początku, kiedy nikt nie wie o tobie.  I można od razu prowadzić ruch na swojej stronie, aby dowiedzieć się o swoim rynku poprzez interakcję z klientami. Ale reklama, zwłaszcza modele pay-per-click, takie jak AdWords, jest zazwyczaj słaba długoterminowa strategia generowania ruchu.

Najbardziej skuteczne metody reklamy, jak PPC Google reklamy, są drogie i będzie poważnie zjeść do (jeśli nie wyeliminować) swoje zyski.  Prowadzenie SEO i innych organicznych działań marketingowych zapewni znacznie wyższy zwrot z inwestycji, bardziej zrównoważony ruch i ostatecznie znacznie wyższe zyski.