Post

Jak sprzedawać książki przez internet


Czy kochasz książki, czy po prostu kochasz sprzedawać online, nie ma wątpliwości, że sprzedaż książek online może być opłacalne z boku lub w pełnym zakresie biznesu.
Musisz po prostu zrobić swoje badania i ciężko nad tym pracować.

Branża książkowa w obliczu ogromnej konkurencji nadal odnosi ciche sukcesy. Nie tylko dlatego, że istnieją tony różnych formatów, w których czytamy słowo pisane. Dla każdego, kto unika papieru, są ebooki i audiobooki.

Jeśli jesteś zainteresowany zarabianiem na rynku książki, oto nasz podręczny przewodnik, jak dokładnie to zrobić.


Czy wiesz, że w samych Stanach Zjednoczonych sprzedano w ubiegłym roku 675 milionów druków?

To prawda! To zdumiewający numer. 

Poza tym, według Statistica, 74% dorosłych czyta co najmniej jedną książkę rocznie. Może to nie brzmi zbyt dobrze dla mólów książkowych czytających ten artykuł, ale przyczynia się do średnich wydatków na książki w wysokości 110 dolarów rocznie na osobę!

98% konsumentów twierdzi, że kupując książki, czyta je dla przyjemności, a nie w celach akademickich czy zawodowych. Tak więc, jeśli rozważasz założenie księgarni internetowej, masz wiele osób do pracy!

Powiedziawszy to, nie zapomnij o rynku akademickim. W samym 2017 r. liczba publikacji w branży szkolnictwa wyższego wyniosła 4 miliardy dolarów.

Mimo że tradycyjne księgarnie w USA nadal przynoszą około 10 miliardów dolarów rocznie, ich przychody wykazują stały spadek, głównie dzięki dużym detalistom internetowym, takim jak Amazonka. Jednak, ogólnie rzecz biorąc, spadek ten ogranicza się do bardziej znaczących księgarni. Wydaje się, że nasze preferencje dotyczące indywidualnych i niezależnych księgarń nie zmalały, a wręcz przeciwnie, wzrosły. Być może to zapotrzebowanie na unikalne i dziwaczne jest czymś, co można przełożyć na Państwa sklep internetowy?

Jesteś przedsiębiorcą i chcesz stworzyć księgarnię internetową i sprzedawać swoje produkty za pomocą platformy e-commerce, takiej jak Shopify.

Jesteś pisarzem i nie masz wydawcy. Ale chcesz sprzedawać swoje książki za pośrednictwem takich platform jak Blurb czy Amazon.
Masz mnóstwo używanych książek i chcesz je sprzedawać online. Albo są Twoje, albo kupujesz je w tradycyjnych sklepach lub w garażach i chcesz je sprzedawać z zyskiem na platformie Amazon lub Bookscouter.
Nie martw się, w tym przewodniku opiszemy wszystkie trzy scenariusze.
Jak sprzedawać książki online: Tworzenie Księgarni Internetowej
Niezależnie od tego, czy jesteś pisarzem, który chce sprzedać swoje własne książki, czy też chcesz sprzedać cudze dzieła, ważne jest, abyś zdecydował, jak to zrobić. Jeśli nie masz ochoty sprzedawać książek za pomocą tradycyjnych internetowych gigantów, to niezbędne jest stworzenie atrakcyjnego i łatwego w nawigacji sklepu internetowego.

Chcesz, żeby ludzie kupowali twoje książki, prawda? To oznacza utrzymanie potencjalnych klientów na twojej stronie tak długo, jak to możliwe. To znacznie zwiększa szanse na to, że faktycznie coś kupią. W związku z tym warto zainwestować czas w stworzenie dobrze zaprojektowanej i profesjonalnie wyglądającej strony internetowej. Zalecamy NIE zakładać sklepu z istniejącego już bloga. Albo, jeśli już sprzedajesz inne produkty w sklepie internetowym, nie dodawaj ich po prostu do swojej strony.

Załóżcie coś osobnego.

Oznacza to uzyskanie świeżej nazwy domeny i stworzenie nowej strony, która wygląda profesjonalnie, jest łatwa do odczytania, a opcje płatności i wysyłki są proste.

Zalecamy korzystanie z Shopify dla takiego przedsięwzięcia. Shopify dostarczy Ci mnóstwo atrakcyjnych szablonów odpowiednich dla księgarń internetowych. To takie proste.

Wiele motywów Shopify posiada bajeczne funkcje, z których mogą korzystać nawet początkujący księgarze. Są to na przykład optymalizacja SEO, pokazy slajdów, darmowe zdjęcia stockowe, opcje używania wielu walut i języków, integracja z Instagramem oraz konstrukcje typu "przeciągnij i upuść stronę". Aby wymienić tylko kilka z nich!

Motywy te są również kompatybilne z urządzeniami mobilnymi, takimi jak smartfony i tablety.

Projekty są dobrze rozłożone, nowocześnie i czysto wyglądające, więc są one łatwe w oku dla konsumentów spragnionych wydać swoje dolary na ich następnym najlepszym czytaniu. Do niektórych motywów można nawet dodać wideo, jak również te wszystkie ważne ikony mediów społecznościowych. Wystarczy jedno kliknięcie, aby zachęcić odwiedzających do odwiedzenia stron Facebooka i Instagramu.

Przede wszystkim ważne jest, aby Twój sklep internetowy mógł bezpiecznie przetwarzać płatności, dlatego Shopify to doskonały sposób na zakupy. Klienci są chronieni, podobnie jak Ty. Wszystkie sklepy Shopify są zgodne z PCI (Payment Card Industry). Możesz więc być pewny, że przechowywanie informacji o płatnościach Twoich klientów i Twoich danych biznesowych jest bardzo proste!

jak sprzedawać książki online za pomocą shopify

Jak sprzedawać książki online: Bodźce
Niezależnie od tego, czy wybierasz się na Shopify, czy inną platformę e-commerce, ważne jest, aby motywować swoich klientów. Tak więc, zrób trochę węszyć wokół i zobaczyć, co twoi konkurenci są do. Nie kopiuj ich. Po prostu zdobądźcie trochę inspiracji.

Niezależnie od tego, na którą platformę się zdecydujesz, możesz ustawić zniżki dla swoich zapasów. Na przykład, trzy za dwie transakcje, lub procent zniżki, jeśli kupisz kilka książek tego samego autora lub gatunku - nie ma znaczenia (na tym etapie) jaką promocję prowadzisz, ważne jest, że możesz wybrać.

Duże miejsca jak Amazonka robią to cały czas. Ale w mniejszym sklepie jest to trudniejsze, więc musisz być z tym sprytny.

Jeśli możesz, oprócz rabatów i promocji, powinieneś również prowadzić konkursy i darowizny. Plus, jeśli jesteś w stanie powiązać wydarzenia z autorami, aby przyciągnąć demograficzne w określonym obszarze geograficznym, to zrobić. To wszystko są świetne techniki zachęcania klientów do zakupu!

Jak sprzedawać książki online: Marketing
Marketing Twojej księgarni online jest bardzo ważny. Skąd jeszcze klienci będą wiedzieć o Twoim istnieniu?

Oto kilka myśli:

  • Przechwytuj imiona i nazwiska oraz adresy e-mail klientów, aby móc dostosować wysyłane e-maile do własnych potrzeb. Jest to doskonały sposób na informowanie na bieżąco o wszystkich Twoich ofertach specjalnych i nowych książkach, które przechowujesz.
  • Możesz również wysyłać tygodniowy/miesięczny biuletyn z linkami do Twojego sklepu, uchwytów do mediów społecznościowych i dowolnych ekskluzywnych kuponów, które chcesz dać swojemu lojalnemu odbiorcy. Upewnij się, że dołączyłeś również odpowiednie artykuły, na przykład, jeśli nowa książka jest już wydana i masz ją w magazynie, a napisałeś o niej recenzję, umieść ją w newsletterze. Pomyśl bocznie.
  • Jeszcze raz, miej oko na strony konkurencji. Zobacz, co robią. 
  • Byłbyś zdumiony, jak skuteczne jest to dla podsycania własnych pomysłów!
  • Na osobności, bądź sprytny ze swoją fotografią. Prześlij wspaniałe okładki książek na strony Instagramu i produktów. Może masz tę samą książkę z trzema różnymi okładkami? Jeśli tak, poproś klientów o ocenę ich ulubionych i upewnij się, że wiedzą, że mogą je kupić. Jest to pewny sposób, aby zaangażować się z publicznością.
  • Cokolwiek robisz, żeby sprzedać swoją księgarnię, trzymaj tempo. Jeśli zauważysz ciekawy fakt związany z książką, umieść go. Poproś o komentarz. Zaplanuj i zautomatyzuj swoje posty za pomocą aplikacji typu Buffer. Możliwości są pozornie nieograniczone!