Post

Jak prześcignąć się w konkursie podczas następnego wyszukiwania ofert pracy

Jest wiele sposobów, by stać się naprawdę dobrym w SEO. Jeff Oxford, założyciel 180 Marketing, założył blog bejsbolowy (mimo że nie wiedział nic o tym sporcie). A Nick Eubanks, właściciel From The Future, zbudował swoją osobistą markę (NickEubanks.com) zanim jeszcze miał klienta SEO.

Jeśli chcesz się wyróżniać w świecie SEO, musisz włożyć się w pracę i ubrudzić sobie ręce. Rozmawialiśmy z Jeffem i Nickiem o tym, jak rozpoczęli pracę w SEO, jakie kroki podjęli, aby założyć własne agencje SEO i w końcu, czego szukają, gdy zatrudniają talenty SEO na najwyższym poziomie.

Jeff i Nick są tutaj, aby podzielić się swoimi tajnymi wskazówkami, które pomogą Ci w kolejnym wyszukiwaniu pracy w wyszukiwarce SEO. Nurkujmy, skaczmy, wskakujmy, skaczmy, skakajmy, skakajmy, wskakujmy!


Poznaj naszych Ekspertów SEO
Jeff Oxford i Nick Eubanks są jednymi z najwyżej ocenianych ekspertów SEO.

Jeff jest właścicielem 180 Marketing. Dziesięć lat temu założył blog o baseballu (mimo, że nie wie nic o baseballu), aby dowiedzieć się, czy mógłby zarobić na Google AdSense. Niestety, schemat nie wypalił finansowo, ale przedsięwzięcie wylądował mu swoją pierwszą pracę SEO w agencji w San Diego. Dziś prowadzi własną agencję, w której pracował nad ponad 200 kampaniami SEO, był obecny w Forbes i jest twórcą narzędzia do budowania linków DIY Linkhunter.

Nick Eubanks prowadzi From The Future, techniczną agencję SEO w Filadelfii. Pierwszą pracą poza szkołą był w firmie zajmującej się oprogramowaniem księgowym, gdzie miał za zadanie budować strony internetowe i e-maile. Był ciekaw, dlaczego niektórzy konkurenci pojawiają się w poszukiwaniach, a firma, w której pracował, nie jest jego. Zrobił więc to, co zrobiłby każdy, kto chciałby wtedy zająć lepszą pozycję: skopiował konkurentów. Zaczął zauważać trendy w adresach URL i tytułach stron i stosował te same praktyki tam, gdzie pracował. Dziś ma zespół 30 wewnętrznych ekspertów SEO, którzy pracują dla niego.

Jeśli myślisz o rozpoczęciu kariery SEO lub po prostu masz nadzieję na awans w rankingu SEO, Jeff i Nick stawiają na najlepsze, co możesz zrobić, aby wyróżnić się na tle przyszłych pracodawców i klientów.

Rozpoznawanie płuc drabiny SEO
Analityk SEO. Kierownik SEO. Konsultant SEO. Specjalista SEO. Na stanowiskach SEO jest wiele terminów.  Na szczęście dla ciebie, wiele z tych wymyślnych warunków oznacza to samo.

Oto podział, abyś mógł lepiej zrozumieć, o co się starasz podczas poszukiwania pracy w SEO.

SEO Associate | SEO Analityk | SEO Specjalista SEO
Zazwyczaj wszystkie te tytuły należą do podstawowych zadań SEO. W przypadku tych stanowisk powinieneś mieć pewne doświadczenie w SEO, nawet jeśli jest to tylko praktyka lub rok pracy w agencji, która znajduje się pod Twoją kontrolą. Na tym stanowisku zazwyczaj będziesz zajmował się badaniem, optymalizacją, pisaniem meta- i opisów tytułów, a może i wyciągniesz jakieś dane. To jest to, co Jeff nazywa "chrzanić pracę", gdzie nie potrzebujesz jeszcze wielu krytycznych umiejętności, ale będziesz w chwaście pracując nad optymalizacją stron, co jest kluczowe, aby zrobić, jak dostać dobry w SEO.

Kierownik projektu SEO | Strateg SEO
To są twoje prace SEO średniego szczebla. Możesz spodziewać się większej interakcji z klientami, otrzymać zadanie raportowania i opracować ogólny plan strony dla zespołu. Będziesz musiał dobrze zrozumieć, jak przeprowadzić analizę techniczną strony internetowej, zobaczyć, czego potrzebuje i gdzie ją zabrać.

SEO Manager | SEO Director
Te role wymagają od Ciebie nadzoru nad zespołem, zarządzania wieloma osobami i kierowania wielkim zakresem projektów. Musisz być w stanie określić, co należy zrobić dla strony internetowej i być odpowiedzialnym za to, jak to zrobić, co obejmuje określenie narzędzi, platformy raportowania i budowania linków.

VP of Search | VP of SEO
Są to głównie role spotykane w dużych korporacjach, w których możesz mieć pod sobą 15 pracowników. Jeśli dotarłeś na szczyt tego słupa totemowego, prawdopodobnie nie musisz czytać reszty tego artykułu. Idź grać w ping-ponga!

5 Pewne sposoby wyróżniania się pracodawcy SEO
Teraz, gdy ustaliłeś odpowiednie słowa kluczowe, których należy szukać podczas poszukiwania pracy w wyszukiwarce SEO, prawdopodobnie zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wyróżnić się na tle najlepszych agencji w zakresie otwartych miejsc pracy, które często przyciągają dziesiątki kandydatów.

Jeff i Nick dzielą się swoją osobistą listą kandydatów poniżej, więc możesz się upewnić, że zaznaczysz każde z tych pól podczas następnej rozmowy kwalifikacyjnej.

1. Zrób sobie naprawdę fajną markę
Jeśli JoeSmith.com jest nadal dostępny, a Ty nazywasz się Joe Smith, zdobądź to szybko, ponieważ nadszedł czas, aby zbudować swoją osobistą markę. Heck, weź JoeSmith.net jeśli możesz go zdobyć.

"Bycie dobrym we wszystkim polega na układaniu cegieł, a Twoja fundacja pochodzi z Twojej osobistej strony, budując ślad, który stanie się Twoją reputacją", mówi Nick. Sugeruje on, abyś założył swój własny blog opisujący, co robisz w świecie SEO. Kiedy nadejdzie czas, aby ubiegać się o pracę lub szukać własnych klientów, będziesz miał stronę portfolio, do której będziesz mógł ich skierować.

2. Zbuduj stronę internetową, Zbierz ją do rankingu
Każdy wielki specjalista SEO ma doświadczenie w budowaniu terenu od podstaw i staraniu się o jego rangę.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, Jeff zaleca stworzenie strony o tym, co obecnie jest Twoją pasją, czy są to zabytkowe motocykle, czy też ostatni sezon The Bachelor. "Niech twoja pasja napędza poszukiwania i ratowanie. Załóżcie stronę internetową i zróbcie z niej swój plac zabaw. Dzięki temu proces staje się bardziej namacalny i efektywny, a ty możesz przetestować różne strategie, aby zobaczyć, jak dobrze możesz osiągnąć przy wprowadzaniu SEO", mówi.

Nick sugeruje pracę nad swoją stroną internetową, abyś mógł przedstawić ją przyszłym klientom i wyjaśnić im swoje podejście oraz jak możesz wdrożyć własne strategie, które pomogą im w rozwoju. "Jeśli to zrobisz", mówi Nick, "ludzie będą rzucać w ciebie pieniędzmi".

Każdy wielki specjalista SEO ma doświadczenie w budowaniu terenu od podstaw i staraniu się o jego rangę.

A kiedy będziesz to wszystko robił, nie zapomnij o tym napisać na swoim osobistym blogu. "Dokumentuj wszystko, czego się nauczysz po drodze i bądź szczery. Podziel się tym, co działa, a co nie, napisz o tym na blogu, który ma Twoje imię i nazwisko", mówi.


3. Bądź graczem ping-pongowym sklasyfikowanym na szczeblu krajowym
Albo wziąć lekcje gotowania w weekend. Albo być czarnym pasem w brazylijskim jujitsu. Nick uwielbia, gdy potencjalni i obecni pracownicy mają hobby. Dlaczego? Bo praca w kulturze przedsiębiorczości wymaga pasji. A z jego doświadczenia wynika, że bycie osobą z pasją często przekłada się na naprawdę fajne hobby.

Jeśli miałeś nadzieję odebrać ten pędzel ponownie, teraz jest to świetna wymówka, aby do niego wrócić.

4. Czytaj jak robot
Nick daje wszystkim swoim pracownikom prenumeratę Audible, dzięki czemu mogą oni stale trawić książki biznesowe. "Jeśli chcesz odnieść sukces na jakimś konkurencyjnym rynku, musisz się dalej kształcić."

Poproś znajomych o dobre rekomendacje, ponieważ książki nie muszą być specyficzne dla SEO. Biuro Nicka posiada bieżącą listę, którą pracownicy dodają do swojej listy, aby każdy mógł nadal dodawać do swojego Kindle.

5. Nie zadawaj leniwych pytań
Jedną z największych rzeczy, jakich Nick szuka dodając do swojego rozwijającego się zespołu, jest ktoś, kto lubi rozwiązywać problemy i prowadzić badania. "Uwielbiamy, gdy ludzie zadają pytania, ale chcemy mieć pewność, że nie jest to leniwe pytanie, co oznacza, że próbowali znaleźć odpowiedź, przeprowadzając najpierw własne badania" - mówi Nick.

Wspólne pytania wywiadu SEO
Agencje SEO wymagają od Ciebie by być bystrym i inteligentnym, wykwalifikowanym i niezłomnym oraz umieć myśleć na palcach! Dlatego też rozmowa kwalifikacyjna na dane stanowisko będzie często testować Twoje umiejętności SEO, ale także to, jak myślisz.

Poniżej znajdują się pytania, których można się spodziewać, jeśli jesteś przesłuchiwany przez Nicka, Jeffa lub inne topowe firmy SEO.

Jak wygląda przeciętny dzień dla ciebie?
Jeff uwielbia zadawać to pytanie, żeby dowiedzieć się, jak wygląda kandydat w tej chwili. "Jeśli już odbierają telefony od klientów, łatwiej będzie kogoś wyszkolić."

Powiedz mi, kiedy byłeś w stanie zwiększyć ruch i co konkretnie zrobiłeś, aby uzyskać ten wynik?
Bądź gotów przedstawić studium przypadku i kilka konkretnych przykładów pracy, którą wykonałeś na stronie i jak mogłeś go poprawić.

Ile płacą obecnie klienci, z którymi pracujesz?
"Pytam o to, bo chcę znać poziom firmy, w jakiej są. Gdyby byli w agencji, w której klienci płacą 3000 dolarów miesięcznie, mogę zagwarantować, że zanurzają się w bardziej dogłębne prace SEO" - mówi Jeff.

Opisać metrykę dla organu odpowiedzialnego za pomiar łącza.
Nick lubi o to pytać w pre-teście umiejętności SEO, zanim kandydat nawet przejdzie przez drzwi. On wie, że większość z nich będzie Google odpowiedzią, ale kandydaci, którzy wybiorą odpowiedź znalezioną na stronie jeden z Google prawdopodobnie nie przejdą do następnej rundy. Dlaczego? On zawsze upewnia się, że jest to pytanie, które wymaga prawdziwego kopania. W ten sposób znajduje kandydatów, którzy wiedzą, jak naprawdę szukać najlepszych odpowiedzi.