Post

Jak powiększyć swój sklep internetowy dzięki Facebook Messenger

Facebook Messenger jest # 2 najczęściej pobieranych iOS i Android app wszystkich czasów i ponad 1,3 mld ludzi używa Messenger każdego miesiąca do komunikowania się z przyjaciółmi i rodziną.

Więc jeśli byłeś na ogrodzeniu o użyciu Facebook Messenger boty do sprzedaży sklepu internetowego, oto kilka faktów, które mogą przewrócić się przez krawędź.

Facebook Messenger rośnie w tempie 600 tys. użytkowników dziennie.
Zasięg Facebook Messenger będzie ostatecznie obejmować Instagram i WhatsApp użytkowników
Reklamy na Facebooku są teraz niewiarygodnie tanie i kosztują około $.02 za abonenta.
Facebook Messenger może drastycznie zmniejszyć koszty obsługi klienta.
Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o marketingu Facebook Messenger, byłem sceptyczny, że ludzie będą tolerować wiadomości marketingowe w swojej skrzynce odbiorczej. Ale całkowicie się myliłem!

Po użyciu chatbotów do sprzedaży mojego sklepu z chusteczkami przez ostatnie kilka lat, odkryłem, że Messenger marketing jest znacznie bardziej efektywny niż email.

W rzeczywistości, w porównaniu do poczty elektronicznej, Facebook Messenger oferuje....

  • 5-krotny wzrost otwartych stawek
  • 8-krotny wzrost wskaźnika klikalności
  • 3,5-krotny wzrost przychodów na jednego abonenta

W tej chwili, Facebook Messenger marketing jest jeszcze w powijakach i jest długa droga do przodu, aż ta platforma stanie się nasycona. W rzeczywistości tylko 1% firm korzysta dziś z chatbotów.

W związku z tym nie ma lepszego niż teraz czasu, aby skorzystać z niesamowitych korzyści Messengera dla Twojego sklepu e-commerce.

Oto jak używam platformy Facebook Messenger do zwiększenia sprzedaży...

Co to jest Bot Messenger na Facebooku?
Facebook Messenger Bot jest automatycznym oprogramowaniem do wysyłania wiadomości, które wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do interakcji z klientami.

Korzystając z narzędzia takiego jak ManyChat, możesz zaprogramować swojego bota, aby odpowiadał na pytania automatycznie i zaoszczędzić czas i pieniądze dzięki obsłudze klienta. Możesz również wykorzystać swojego bota do zbierania wskazówek i generowania sprzedaży na autopilocie.

W rzeczywistości, Facebook Messenger jest bardzo podobny do poczty elektronicznej, w którym można zbudować listę abonentów i wysyłać transmisje do swojej listy.

Ale kluczową przewagą programu Facebook Messenger nad pocztą elektroniczną jest to, że stawki za otwarcie i kliknięcie są znacznie wyższe.
Na przykład, gdy tylko otrzymuję email, rzadko otwieram go od razu i czasami zupełnie o nim zapominam.

Ale zawsze pamiętam, żeby sprawdzać moje wiadomości na Facebooku. Messenger jest dla mnie o wiele bardziej osobistą formą komunikacji, którą rezerwuję dla przyjaciół i rodziny.

Aby dać Ci wyobrażenie o tym, jak potężne mogą być boty marketingowe Facebooka Messengera, oto zdjęcie docelowej transmisji, która dotarła do 1888 osób, gdzie 292 odbiorców kliknęło na wiadomość. Zwrot wydatków na reklamę dla tej transmisji wyniósł 13,74x.

Zasady korzystania z programu Facebook Messenger
Teraz pewnie zastanawiasz się, dlaczego cytuję numery "return on ad spend" dla Facebook Messengera. Przecież nie powinno się wysyłać wiadomości do listy subskrybentów za darmo, jak w przypadku poczty elektronicznej?

Podstawową różnicą między e-mailem a komunikatorem jest to, że z wyjątkiem kilku przypadków, Facebook zmusza do zapłaty, aby dotrzeć do odbiorców za pomocą reklam sponsorowanych przez Facebook Wiadomości.

Zasada 24-godzinna

Dozwolone jest wysyłanie bezpłatnych wiadomości promocyjnych do abonenta tylko w ciągu 24 godzin od ostatniej odpowiedzi. Oznacza to, że nie możesz wysadzać całej listy subskrybentów losowymi kuponami i sprzedażą, kiedy tylko masz na to ochotę.

Jeśli chcesz wysłać wiadomość promocyjną poza 24-godzinnym oknem, musisz zapłacić, aby zagrać. W tej chwili płacę około $.02, aby dotrzeć do abonenta, co jest bardzo niedrogie.