Post

7 sekretnych kroków do znalezienia, wynajęcia i zatrzymania świetnego copywritera

Zignoruj krzykliwe wznowienia i zapomnij o podręczniku MLA. Jeśli Twoja marka potrzebuje uwagi chwytającej za nagłówki, atrakcyjne opisy produktów, epickie kampanie e-mailowe i inne, musisz skupić swoją energię na czymś więcej niż tylko fantazyjnym CV.

Na świecie są tysiące wielkich copywriterów. Prawdopodobnie są setki, które mogłyby wykonać godziwą pracę pisząc dla twojej marki. Ale po co zadowalać się przeciętnością, kiedy można umieścić odpowiednie kroki w miejscu, aby zatrudnić copywritera, który jest absolutnie najlepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy.

Oto mój sprawdzony, siedmiostopniowy proces zatrudniania dobrego copywritera i przekonywania go, by został w pobliżu i pomógł ci rozwijać twój biznes.

Krok 1: Ustalić, czego chcesz
Copywriterzy są jak lekarze - wszyscy mają specjalności. Pytanie brzmi: czy potrzebujesz kręgarza czy podiatrę?

Pierwszym problemem, jaki większość ludzi napotyka szukając copywritera, jest zatrudnienie kogoś, kto może zrobić wszystko, ponieważ nie wiedzą dokładnie, w czym chcą, aby pisarz im pomógł.

Zanim zatrudnisz świetnego pisarza, musisz wiedzieć, co chcesz, żeby napisał. Większość z nich potrafi zrobić wszystko, od radzenia sobie z porzuconymi wiadomościami e-mail z koszyka do kopiowania produktów. Ale jeśli wiesz, że największą rzeczą, którą musisz się zająć, są wpisy na blogu, będziesz chciał się upewnić, że znajdziesz copywritera, który jest naprawdę dobry w robieniu właśnie tego.

Sporządź listę priorytetów, które przyjmie twój planowany copywriter po otrzymaniu pracy. Jeśli masz jasne wyobrażenie o typach treści, które potrzebujesz stworzyć, będziesz mógł lepiej zawęzić swoje poszukiwania.

Hej, jeśli chcesz kogoś, kto może zrobić to wszystko, to też w porządku. Ale bądź gotów za to zapłacić.

Krok 2: Zdecyduj, jaki poziom umiejętności jest Ci potrzebny.
Nie każdy koncert pisarski potrzebuje najlepszego copywritera w swojej dziedzinie. Kiedy już zdecydujesz się na różne obszary, które potrzebujesz kopiować, możesz usprawnić różne typy pisarzy do wynajęcia.

W przypadku jednorazowego projektu, należy rozważyć poszukiwanie niezależnego copywritera lub autora umowy. Możesz wypróbować takie miejsca jak oDesk i Elance do prostych koncertów pisarskich, na przykład kuleczki produktowe lub jakieś prace SEO. Jeśli Twój jednorazowy projekt jest czymś, co może pojawić się ponownie w ciągu kilku miesięcy lub może przekształcić się w serię projektów, będziesz chciał znaleźć pisarza, którego możesz zatrzymać.

Jedną z korzyści dla freelancerów jest możliwość wyboru tego, z kim pracujesz - zwłaszcza jeśli jesteś dobry w swojej pracy. Jeśli potrafisz zwabić pisarza obietnicą dość stabilnej pracy w miarę upływu czasu, będziesz miał większe szanse na zdobycie świetnej pracy.

Jeśli masz regularne potrzeby kopiowania na bieżąco, masz dwie opcje. Pierwszą z nich jest zatrudnienie kogoś na pełny etat. Nie zawsze jest to najbardziej przystępna opcja, ale bonusem jest to, że copywriter staje się jeszcze lepszy, gdy zanurza się w tożsamości marki. To inwestycja, ale jeśli słowa są ważne dla twojego biznesu, to będzie tego warte.

Jeśli w kartach nie ma zatrudnienia na pełny etat, będziesz chciał zatrzymać kogoś z miesięcznym stypendium. Kolejna wygrana-wygrana. Stały dochód w każdym miesiącu jest wielką zachętą i idealnie jest mieć kogoś na wezwanie, kto pomoże w kopiowaniu projektów w miarę ich pojawiania się, zwłaszcza kogoś, kto już zna głos Twojej marki.

Krok 3: Nie wynajmować SEO Pro
Wynajęcie solidnego copywritera z wiedzą na temat SEO jest lepsze niż wynajęcie samozwańczego autora SEO. Potrzebujesz kogoś, kto ma wiedzę na temat SEO, tak, ale skupia się na treści, a nie na słowach kluczowych.

Dni copywriterów wymieniających się doświadczeniami z SEO dobiegły końca. Właściwie, to już dawno nie żyją. Pójdę nawet o krok dalej i powiem ci, żebyś w ogóle nie martwił się o SEO, zatrudniając copywritera. Jeśli są słowa kluczowe, które muszą być zawarte w opisie produktu, to przekaż listę tych słów kluczowych i powiedz swojemu nowemu autorowi, aby "pamiętał o nich".

Wynajęcie solidnego copywritera z wiedzą na temat SEO jest lepsze niż wynajęcie samozwańczego autora SEO.
Nic nie jest zabójcą inspiracji bardziej niż długi, ścisły zestaw słów, których pisarz po prostu musi się trzymać. Jeśli szukasz niesamowitego egzemplarza, nie przywiązuj pisarza do długiej, pralnianej listy wymagań SEO. Oprócz pracy w jednym słowie kluczowym w pewnym momencie, daj im swobodę twórczą, której potrzebują, aby stworzyć niesamowitą kopię!

Jeśli chodzi o kopiowanie marki i ścisłe SEO, jest to zerwanie, które nadchodziło długo.

Krok 4: Nie pytaj pisarza o współczynnik konwersji
Albo ROI. Albo wyniki testów A/B. Albo cokolwiek innego analitycznego. Copywriterzy piszą - nie analizują danych. W rzeczywistości, copywriter freelance przekazuje treści z odpowiednim wyprzedzeniem, aby kiedykolwiek wiedzieć, jak dobrze to się kończy dla klienta.

Pamiętaj, że wynająłbyś kręgarza na bóle pleców, a nie na zwichniętą kostkę. Copywriterzy są fantastyczni w pisaniu, ale nie oczekuj, że będą mieli konkretne dane na poparcie całej swojej pracy.

Krok 5: Zapytaj o klienta przed i po
Chcesz znaleźć copywritera, który naprawdę wow? Zapytaj o to przed i po tym, co zrobili.

Nie jest to coś, co każdy copywriter z łatwością będzie miał pod ręką i może wymagać odrobiny kopania z ich strony. Ale świetny sposób, aby zobaczyć, co copywriter może zrobić, to spojrzeć na różnicę, jaką zrobił dla marki. Nawet jeśli stworzona przez nich kopia jest zabójcza, zobaczenie, gdzie zabrali głos marki, jest często jeszcze potężniejsze.

Przynajmniej poproś ich o opisanie zmian, które wprowadzili do kopii. Niezależnie od tego, czy chodziło o zachowanie wierności istniejącemu głosowi, czy też o całkowite odświeżenie prozy strony internetowej, dowiedzenie się, jak ktoś może zmienić inny biznes, pomoże Ci zobaczyć, jak dobrze pisarz może zmienić Twój.

Krok 6 i 7: Przeprowadzenie dwuczęściowego testu edycji
Pierwszy test
Istotne jest, aby dać copywriter test, który oferuje prawdziwy przykład tego, co będzie robić dla Twojej firmy. Zdziwiłbyś się, jak wielu menedżerów nie robi tego.

Testy nie muszą być serią kółek, przez które pisarz musi przeskoczyć. Nie musi to być też skomplikowany, ani superpodatny test. Test do edycji powinien być praktycznym zastosowaniem tego, do czego się kogoś zatrudnia.

Jeśli planujesz znaleźć kogoś ściśle związanego z kampaniami e-mailowymi, nie ma potrzeby, aby napisał on opis produktu, wymyślił dziesięć unikalnych nazw produktów i stworzył kopię banera na stronę główną w teście edycji. Koncentrując się na konkretnych zadaniach, które będziesz potrzebował wykonać, otrzymasz lepszą odpowiedź na pytanie, jak silne są ich umiejętności do tego, czego potrzebujesz.

Drugi test
Tylko jedna firma zrobiła ten drugi krok, gdy znalazłem copywritera. Ale to jest krok, który zrobi całą różnicę.

Wielki copywriter jest kluczem. Świetny copywriter, redaktor i współpracownik jest jeszcze lepszy.
Po otrzymaniu wypełnionego testu z powrotem, oferują informacje zwrotne na temat tego, co mogą zrobić lepiej. Niech wracają do deski kreślarskiej i zobaczyć, jak mogą zmienić swoje pisanie zgodnie z Twoimi sugestiami. Czy mogą wykonać test wbrew Twoim instrukcjom? Jest to świetny test nie tylko do pisania, ale również do sprawdzenia, jak radzą sobie z konstruktywną informacją zwrotną (i jak na nią reagują).

Wielki copywriter jest kluczem. Świetny copywriter, redaktor i współpracownik jest jeszcze lepszy. Po tym, jak już będziesz w stanie wcielać w życie pomysły i sugestie tam i z powrotem z ewentualnym pisarzem, będziesz miał poczucie, jak dobrze mogą pisać i jak dobrze można pracować razem.

Arkusz informacyjny ankietera
Copywritery dostępne są we wszystkich kształtach i rozmiarach. Są tacy, którzy uwielbiają opowiadać historie. Niektórzy z nas mają doświadczenie w pisaniu scenariuszy wideo. Jest nawet kilku rzadkich pisarzy, którzy kochają analitykę, jeśli można w to uwierzyć.

Poniżej znajdują się pytania wywiadowe, które każdy copywriter chciałby zadać na przesłuchaniu. Użyj tych pytań zamiast klasycznych pytań o blokadę następnym razem, gdy masz nadzieję zatrudnić pisarza, który wow.

Czy kiedykolwiek wymyśliłeś linię/historię/nagranie główne, które uważałeś za genialne, ale firma, dla której pracowałeś nie kochała cię?
Każdy pisarz ma "tę, która uciekła" historię. To świetne pytanie, które trzeba zadać! Pomaga ci to poczuć się pisarzem, jakim byłby bez żadnych ograniczeń.

Jak dostałeś się do copywritingu?
Wygląda na to, że nie ma mózgu, ale niewielu pisarzy marzy o tym, by zostać copywriterem w wieku 16 lat i mieć obsesję na punkcie Hemingwaya. Interesujące jest to, jak pisarz dostał się w tę dziedzinę, a to pytanie rzuci światło na ich ogólne pisarskie tło.

Jaka jest twoja ulubiona marka do kopiowania inspiracji?
Każdy copywriter ma tę wymarzoną markę, dla której mógłby pisać. Zapytaj ich, jakie marki dobrze radzą sobie z treścią i copywritingiem. Na podstawie odpowiedzi uzyskasz poczucie stylu pisania, który im się podoba.

Czy jest jakaś kategoria produktów, dla której wolisz pisać?
Wiele odpowiedzi, które tu otrzymasz, zaskoczy Cię. Myślę, że większość najemców założyłaby, że na podstawie mojego życiorysu powiedziałbym coś w rodzaju mody lub odzieży damskiej. Ale tak naprawdę to o nich najtrudniej pisać. Zamiast tego uwielbiam pisać o męskich produktach - kajakach, siekierach, wypchanym łosiu - bo to raczej wyzwanie. Mogę też postawić się w cudzej sytuacji, dlatego większość z nas zakochuje się przede wszystkim w copywritingu.

Oficjalnie wszyscy jesteście poza wynajętymi wymówkami. Opowiadanie historii i treści ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej marki lub firmy z branży e-commerce. Jeśli znajdziesz pisarza, który może zaangażować klienta, wyedukować go i nakłonić do zakupu, to możesz skupić wszystkie swoje wysiłki na tym, aby po prostu dostać go na stronę. A kiedy już zaczną czytać wszystkie te wspaniałe egzemplarze, będziesz miał mnóstwo nowych klientów i kupujących na całe życie.

Umieszczanie na liście pracy Copywritera
Teraz, gdy wiesz, czego szukać, następnym krokiem jest zdobycie stanowiska pracy na żywo i rozpoczęcie poszukiwania kandydatów!

Nie ma lepszego miejsca na umieszczenie swojej pracy copywriterskiej niż tutaj, w e-commerceFuel Job Board.   Dotrzesz do dużej puli doświadczonych, ostrych copywriterów, którzy przeglądają nasze tablice pracy szukając pracy.